Mulla on prossujäähynä Xigmatek HDT-RS1283 Red Scorpion Edition. Lämmöt on vakiona 45 ja 36 astetta. Kun pelaan esim. Age of empires 3 peliä niin lämmöt nousee rasituksessa jopa 60 asteeseen. Eli mitä tehdä?
Ensiksi voisit kokeilla että onko kaikki 4 tappia varmasti kunnolla kiinni, eikä siis heilu ollenkaan. Jos on kunnolla kiinni niin vika saattaa olla tahnoissa.
Suht normaalit lämmöt varsinkin jos on yhtään kelloteltu. Miten on tuulettimen puhallusnopeudet säädetty? (eli perusnopeus ja kynnys mistä lähtee täysille)
Prossuna E8400 ja tapit mun mielestäni ihan hyvin kiinni. Prossun jäähy alkaa pitämään kovaa ääntä kun lämmöt nousee eli kiihtyy täyteen nopeuteen. Eikä ole kelloteltu.
Joo, tarkistin. Piitahnaa tuli kyllä aika vähän pistettyä. Mikä ois hyvä tahna jimms pc storesta? Ja tarviiko sitä vanhaa tahnaa pyyhkiä jollain pois?
Kontaktin prossun ja jäähyn välillä näet kun irrotat coolerin. Ns. paremmalla tahnalla voitat ehkä yhden asteen, joten onko sen väärti. Jos mielestäsi on niin hopeatahna lienee se paras. Sopiva määrä lienee n. herneen kokoinen pallo, toiset levittää valmiiksi ja toiset länttää vaan coolerin päälle. Valitse itse Sinulle sopiva tapa, itse levitin tasaiseksi ja tarkistin vielä coolerin päälle laiton jälkeen että kontakti on tasainen. Vanhasta tahnasta sen verran että jos on jo kuivanoloinen niin ota pois ja laita uusi, vaihtaessa tottakai vanha pois.