Olen ollut nyt puolivuotta aivan out kaikista uutisista joten ei ole hajuakaan miten kannattaisi aloittaa. Pystyikö joku kokoamaan minulle tuohon hintaluokkaan pelikoneen? Kiitos.
Hmm.. Jos osaat kasata itse koneen ja sinulla on jo käyttis, niin tässä olisi ehdotus nettori.org:ista: SMG DVDRW 22X BLACK BARE SATA 23.46 MSI S775 IP35 DDR2 SATA2 GLAN 8-CH ATX 61.23 WD CAVIAR 640GB SATA2 7200RPM 16MB 65.12 ANTEC MIDITOWER ATX SONATA III 500W 100.44 2x PQI DIMM DDR2 800 2GB CL5 128*8 59.08 SAPPHIRE HD 4850 PCIE 512M GDDR-3 2X DVI 149.61 INTEL E8400 CORE2D 3.0GHZ 1333/6M S775 145.51 YHTEENSÄ: 604.45e + postikulut kotiovelle 15e Siinäpä olisi parhaita osia mitä tuohon hintaan nyt saa. Tuolla voi myös pyöritellä uusimpia pelejä ja ohjelmia hyvin.
Suosittelen että tilaisit osat saksasta tosin siellä ne ei voi koota konetta. tosin se koneen kokoaminen on aivan helppoo kato youtubesta vähän aikaa videoita niin osaat.
Olen itse vaihtanut koneeseen näyttiksen ja virtalähteen. Siihen ansioni jäävät. Oletteko siis oikeasti sitä mieltä että kuka tahansa pystyy koneen kokoamaan? Eikö Q6600 olisi parempi kuin joku Dual core?
Koneen kasaamisen täytyisi sujua ongelmitta ummikoiltakin, osien mukana kyllä tulevat asennusohjeet ja useimpia osia ei voi edes väärin kytkeä. Saksasta tilaamalla saattaisit tosiaan saada säästöä jopa 100-200€ tuo on tosin täysin kokoonpanosta riippuva asia (Mitä kalliimpi kokoonpano sitä suurempi säästö). Kyllä esim. HardwareVersand.de kautta tilatessa voit ottaa koneenkasauspalvelun. Kyllä tällä hetkellä E8400/E8500 pieksee Q6600 prosessorin pelikäytössä sillä erittäin harvat pelit tukevat neljää ydintä. Ja jos tulevaisuutta ajattelee niin tuo Q6600 on vanhentunutta rautaa siinä vaiheessa kun neljää ydintä tullaan todella tarvitsemaan.
Katsoin tuolta hardwareversandista mutta tässä hintaluokassa ero on vain pari kymppiä. Mitäs sanotte Famikosta?
Hd4850 on aikas kallis. Kuinka tehokas on 9500gt? Entäs jos ostan sellaisen ja uusin näyttiksen sitten vuoden päästä? Entä 9600gt?
Itseasiassa HD4850 on aika halpa, kun vertaa hinta/tehosuhdetta. Suosittelen "panostamaan" jo nyt tuohon näyttikseen, niin ei tarvitse myöhemmin sitä tehdä.
Mielummin suosittelen ostamaan edelleenkin tuon HD4850:n ja myöhemmin siihen toisen rinnalle. Tuon HD3850 laitat myyntiin niin saat varmaan jokusen ropon siitä. Jos pelailla meinas niin mielummin tinkii prossusta kuin näytönohjaimesta.
Kohta varmaan lähtee tämän varmistuksen jälkeen tilaus. Näihin päädyin: Antecci III 500w Sapphire hd4850 WD Caviar 640gb aaks mikä lie MSI p35 4gb muistia E7200 Cd-asema? Minua epäilyttää tuo emo. Käyvätkö kaikki osat siihen? Onko hyvä ja löytyykö parempia? Samoin muistit ja cd-asema, mites niiden laita?
Tuo cd asema kannattaa ainakin vaihtaa sata liitännällä olevaan. Tuo ide alkaa olla jo historiaa. Muisteista ei ole mitään tietoa mitä tuo on :S. Ja kyllähän nuo kaikki tuohon emoon käy.. vaihda cd-asema vaikka tähän: http://www2.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=22465&agid=699 ja muistit vaikka näihin: http://www2.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=10028&agid=599 Itse en osaa suositella muuta kuin Corsairin muistia kun ne on aina pelittänyt.
Antec III on niin kallis. Olisiko sille jotain halvempaa vaihtoehtoa? Kuinka hyvin HD3850 pyörittää pelejä? Kyllähän se taitaa ihan mukavasti jotai CoD4:sta ja uusimpiakin. Entä jos pistän sen nyt koneeseen ja ostan vaikka 6:n tai 9:n kuukauden päästä jonkun HD4870 halvalla?
Jos tarkoitat osien mukana tulevia manuaaleja, niin niissähän on yleensä selostettu ne ohjeet monella kielellä eli englanniksi löytyy varmasti ohjeet niistä.
Ohjeilla ei mitään tee. Ainut tärkeä on emolevyn manuaali, joka pitäisi olla englanninkielinen, tämän voi ladata myös netistä. Itselläni on tuo MSI:n neo-f emolevy ja kyllähän se pelittää. Aluksi vain piti päivittää emolevyn biossin toisella prossulla, kun ei e8400 toiminut. Mutta luulisi tuon e7200 toimivan lennosta. Huomaa myös että emolevyn mukana ei tule kuin 1 sata kaapeli (niinkuin useimmissa p35 emoissa). Ja kyllä mielestäni tuo antec sonata 3 on kelpo kotelo + 500w virtalähde. Itselläni on ja olen oikein tyytyväinen. Muistin ei tarvitse olla kauhen kallista. Itse ostin 2x 1gb PQI 800mhz muistia dualchanneliin, hintaa yhteensä 30€.
''Huomaa myös että emolevyn mukana ei tule kuin 1 sata kaapeli (niinkuin useimmissa p35 emoissa).'' Ok. En kyllä tiedä mitä vaikutusta sillä on :S. Voisitko kertoa tarkemmin asiasta ? Nyt on budjetti tiukilla. Mitä suosittelisitte emoksi hintaan ~60€ hardwareversandista?