Näytönohjain vähän vanhempaan PC:hen.

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Frohike 23.08.2008.

1. Frohike

Frohike Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ajattelin, jos hommaisin uudemman näytönohjaimen seuraavanlaiseen konekokoonpanooni. Minulla on nyt käytössä "ATi Radeon 9200 AGP 8x 128MB". Antamani tiedot perustuvat "CPU-Z v1.46" ohjelman keräämiin tietoihin. Vähän ihmetyttää, että ohjelman mielestä AGP-väyläni on vain 4x...

Pidän etenkin autopelien pelaamisesta, joten ainakin Need For Speedit, Colin McRae Rallyt ja Grand Theft Autot (varsinkin IV) tarvitsisi pyöriä tökkimättä...

PROSESSORI: Intel Celeron CPU 2,40 GHz
    EMOLEVY: Micro-Star MS-6575
    BIOS: Phoenix 3.02 (05.05.2003)
    AGP-VÄYLÄ: AGP Version 2.0 (transfer rate 4x, max. supported 4x, side band enabled)
    MUISTI: DDR1, 2 Gb Kingston ValueRAM, 400 MHz, CL3, ECC
    KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ: nyt Win XP Pro, pian ehkä Win Vista
    VIRTALÄHDE: Hipro HP-D2537F3P (max. output 250W)

2.  
  3. mr47

mr47 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1. Poweriisi ei oikein saa kunnon näytönohjainta, mutta rippuu paljon se antaa 12V linjalta, näät sen powerin kyljestä.
    2. Grand Theft Auto IV saattaa vaatia todellakin high-end koneen (jos xbox360 versiossa pysytään) mutta vaikka ne nyt tähtäisi tuohon mass efect vaatimuksiin niin siltikin se pyörisi vain low-medium asetuksilla.
    3. AGP väylä on vain 4x, en tiedä vaikuttaako tuo juuri lainkaan..

4. Frohike

Frohike Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Virtalähteen kyljessä lukee, että "+5V & +12V SHALL NOT EXCEED 218W".

Täytyy sen verran laskea rimaa, että jos päästään GTA IV:ssä medium-tasolle grafiikassa, niin olen jo melko tyytyväinen. GTA: SA:n grafiikat ovat ainakin low-tasolla aivan kelvottomat.

5. mr47

mr47 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mielestäni kyllä poweri menee vaihtoon, joku muu varmistakaa asia..

Jos uusi poweri + näytönohjain, joku käytetty 7600GT huuto.netistä ei kai siihen uudempaa uskalla laittaa niin hintaa tulisi varmaan 130e, tietysti joku alkaa tässä vaiheessa sanomaan että osta mielummin uusi kone.

niin ja tuota,
    GTAIV:ssä han on physiikat sun muut aivan huippuluokkaa, että jos niitä vaatimuksia ei lasketa PC versioon joka tulee tuossa syyskuussa niin eihän sitä pysty vanhemmilla pelaamaan ollenkaan, kun taas joissain lukee että ne yrittäisi tähdätä tohon mass efectin vaatimuksiin eli minim. Athlon XP 3000+\7600gt tms. Mutta se nähdään sitten.

EDIT: Tuohan on siis paketti kone, pitäisi saada joku muu vielä varmistamaan miten tuo Powerin\jne osien vaihto sitten onnistuis..

Viimeksi muokattu: 24.08.2008
  6. Frohike

Frohike Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen vaan tässä tekemässä pc-komponenttiostoksia, joten ajattelin säästää postikuluissa ja tilata uuuden näytönohjaimen samalla. Mutta onhan tässä vielä aikaa tilata toisenkin kerran, PC:lle GTA IV tulee (itse asiassa) vasta marraskuussa.

Voihan tosiaan olla, ettei edes kannata päivittää tätä konetta silmällä pitäen GTA IV:ä, koska mikään kone ei yllä sen tasolle kuitenkaan... Tai no jos odottaisin edes siihen asti, että Rockstar julkaisee laitteistovaatimukset tuohon peliin, jota se ei vielä ole tehnyt.

Koneeni on tosiaan alun alkaen pakettikone, vaikkei "paketista" muuta jäljellä olekaan kuin kotelo, emo ja virtalähde. Tämä on Hewlett-Packard Pavilion -sarjaa, normaali pöytäkone.

7. mr47

mr47 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu my bad, tuossa hätiköidessäni ajattelin että november olisi syyskuu, mutta marraskuuhan se olikin..

Niin jos välttää postimaksun muiden osien tilauksen mukana, joo. Tosin en tiedä sitten onko järkeä ostaa kaupasta ylihintasta kun saman saa käytettynä varmaan puolet halvemmalla, tosin takuuta ei taida olla..

Itse suosittelisin varmaan jotain 7600GT, muuten prossu taitaa jäädä pullokaulaksi. Niin ja sitten joku virtalähde vielä.

8. Frohike

Frohike Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllähän sen tietenkin voi käytettynäkin ostaa, ei vain ole kauheasti kokemuksia käytetyn tavaran kaupasta. On aina tullut ostettua uutta, kun olen halunnut että joku muu kuin minä on vastuussa, jos komponenttini hajoavat, eli siis takuuvaihto/-korjaus.

Satasta tosta pyydetään ainakin Verkkokauppa.comissa
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8795

Ja saman verran maksaa Jimm's PC-Storessa
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/CGN-G766

Vai onko tämä sama kortti, josta puhumme?

9. saaben

saaben Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    On ilmeisesti sama tuote ja tuo näyttis passaa kokoonpanoosi mukavasti, en usko, että prossu jäisi pullonkaulaksi. Ainakaan mitenkään huomattavasti. Veikkaan, että tiukille menee medium-asetusten kanssa sitten, mutta saattaapa olla, että pyörii =)

E: Jos uutta olet ostamassa, niin tuohon hintaluokkaan saisit ehkä paremman, esim. ATI 3650, mutta sen kanssa saattaisi jo prossu alkaa kuristamaan, joku varmaan osaa sanoa paremmin.

10. mrcheeky1

mrcheeky1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tämä nyt on ihan veikkaus, kun ei tuon GTA IV:sen vaatimuksista ole mitään tietoa. Mutta veikkaisin, että jos saa tuolla prossulla pelattua sitä minimiasetuksilla, pahemmin pätkimättä, niin on jo hyvä saavutus.

11. mr47

mr47 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu kyllä se tuo oli, mitä suosittelin :)

Itse aion hankkia tuon HD3650 AGP kohta tähän ekaan koneeseen, pullokaualsta välittämättä. Silloin ainakin pitäisi olla tehot maksimoitu. Mutta silloin pitää kyllä olla jo astetta parempi virtalähde, itse aion hankkia sitä varten tämän mutta sitähän et kysynyt :D

12. Ransester

Ransester Active member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Ei ole pelkoa että toimii GTA 4 tuolla prossulla. Saatko edes käyntiin koko peliä...

Jaa tämä sivu