1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

dc++ aktiiviseksi?

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi mik_u2 01.02.2004.

  1. mik_u2

    mik_u2 Member

    Liittynyt:
    01.02.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Miten saan itseni muutettua aktiiviseksi dc++:ssa? Minulla on windows xp ja nortonin palomuurisofta. Nettiyhteytenä on vattidatan 1mbitin sähköverkkoa käyttävä liittymä. Olen täysin aloittelija dc++:n kanssa, joten ohjeet voisivat olla tosi perusteelliset.Kiitos.
     
  2.  
  3. chopper

    chopper Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    01.04.2002
    Viestejä:
    2,161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Oletan että olet kokeillu jo klikata settingseistä "Active" -kohdan päälle.

    Onko sulla switchi vai miten pääset intter weppiin ?
     
  4. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
  5. mik_u2

    mik_u2 Member

    Liittynyt:
    01.02.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    haluan kiittää hyvästä linkistä..mistä selvisi että asetuksissa activen klikkaamisen lisäksi laitetaan ip-osoitteeksi: 'ulkoinen ip-osoite' ja porttiin: '1412'.ei se muuta vaatinut.itse selailin pitkän aikaa vanhoja viestejä ensin mutta en löytänyt vastausta.nyt on active päällä ja löytyy dc++:sta vastauksia hakusille liian paljon..kiitos myös tämän saitin olemassaololle. +5/5
     
  6. Juhoman

    Juhoman Regular member

    Liittynyt:
    19.11.2003
    Viestejä:
    200
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on Telewell EA500 ADSL modeemi jossa on sisäinen palomuuri enkä saa sitä toimimaan DC++ kanssa aktiivisena.

    Olen aukaissut modeemin palomuurin ja ZoneAlarmin asetuksista portit, mutta ei toimi.
    Vaikka ZoneAlarm olisi pois päältä niin ei siltikään.

    Olen laittanut kaikki modeemin palomuurihommat pois päältä, mutta ei se ala toimimaan.
    DC++ asetuksiin olen laittanu IP kohtaan sen IP:n jonka saa hubeilta komennolla +myip kai se on oikea mikä siihen pitää laittaa?
    Ja portiksi sen jonka olen aukaissut molemmista palomuureista.

    Osaako kukaan auttaa? En saa sitä itse toimimaan millään.
    Voin ottaa screenshotteja jos tarvii.
     
  7. Juhoman

    Juhoman Regular member

    Liittynyt:
    19.11.2003
    Viestejä:
    200
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voiskohan ongelma olla siinä että TeleHellin EA500 käyttäis tätä metodia:

    "Vielä hankalampi ongelma on PAT eli Port Address Translation jota myös kutsutaan NATiksi. Tällöin useampi sisäverkon tietokone voi käyttää samaa ulkoista IP-numeroa yhtä aikaa. Koneiden liikenne erotellaan toisistaan satunnaisesti valitun porttinumeron perusteella. Tällöin DC-ohjelmalla ei aktiivitilaa saada toimimaan ollenkaan koska toinen tietokone lähettää reitittimelle tiedon porttiin 412 tai 1412 jolloin reititin hylkää tiedon koska ei voi porttinumerosta päätellä minne tieto on menossa."
    (lainattu www.FinX.org)

    EDIT: Tosin jos vaikka EA500 tuota käyttäisi niin mulla ei kuitenkaan ole kuin 1 kone siinä kiinni. En tiiä kyllä että vaikuttaako se siihen.
     
    Viimeksi muokattu: 01.02.2004
  8. hiiwa

    hiiwa Member

    Liittynyt:
    02.02.2004
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    heips,mulla on sama ongelma telewell ea 200:sen kanssa,paitsi en ole vielä löytänyt ohjetta palomuurin poistoon tai avaukseen.telewelliltä ei ohjetta löydy ,kotona yksi kone verkko kortin kautta.
     
  9. markusk

    markusk Regular member

    Liittynyt:
    13.09.2002
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Telewell EA-200:lla homma on todella helppo. Palomuuriin voi joutua pistämään aukon sille portille, jota dc++ käyttää, mutta senkin voi valita dc++:sta ihan itse. Jos dc++:aan vielä laittaa oman IP:nsäkin niin homma toimii ongelmitta.

    Tuli tässä vähän aikaa sitten hankittua EA-400 tarkoituksena pistää kotiverkko pystyyn, mutta tuo laitehan oli todellinen susi: NATtauksen (osoitemuunnoksien) vuoksi dc++ ei suostunut toimimaan aktiivisena ja vähän väliä laite katkoi yhteyden ADSL-keskukseen.

    Tuon kokemuksen jälkeen tulikin tuhlattua rahat EA-715:een, jolla kaikki on pelittänyt kuin unelma. Laite on kuin EA-200 eli jakaa IP:t ilman mitään asetuksien pitelemistä ja vaikka vehkeen lootassa lukekin "router" niin kyllä tuo kytkimenä / switchinäkin toimii eli kotiverkon rakentaminen tuon kanssa toimii mainiosti. DC++ porskuttaa jälleen aktiivisena, kuin mitään ei olisi tapahtunut. En ymmärrä, että miksi nuo Telewellin uudet laitteet on niin hankalia säätää kuntoon ja kirjoituksista päätellen aktiivi dc++ onkin jäänyt monilla vain haaveeksi.
     
  10. Juhoman

    Juhoman Regular member

    Liittynyt:
    19.11.2003
    Viestejä:
    200
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    OHJE JOILLA SAA TELEWELL EA500 ADSL MODEEMIN AKTIIVISEKSI DirectConnect OHJELMAN KANSSA:

    1) Asenna modeemin uusin BIOS päivitys http://www.easytel.fi sivuilta
    2) Kirjoita ipconfig MS-Dos kehoitteeseen (Käynnistä -> Ohjelmat -> Apuohjelmat ->MS-DOS kehoite) ja ota oma IP numero ylös
    3) mene modeemin asetuksiin kirjoittamalla 192.168.0.254 selaimen osoiteriville
    Username: admin
    Password: password
    4) Tee seuraavat asetusten muutokset:
    Configuration -> Firewall -> Bridge Filtering -> Enable Bridge Filtering pois päältä
    Intrusion Detection -> Disable
    Block WAN Request -> Disable
    URL Blocking -> Selection -> Disable
    5) Configuration -> Virtual Server
    joudut lisäämään 4 kohtaa seuraavasti:
    Tee kaksi TCP asetusta joissa toisessa on jokaiseen Port kohtaan laitettu 411 ja toisessa 412 sekä molempiin sama IP numero joka kohdassa 2 selvitettiin.
    Tee sama kuin äsken mutta vaihda TCP kohdat UDP:ksi
    Eli nyt siinä pitäisi olla 2 DCP asetusta 411 ja 412 porteilla ja kaksi UDP asetusta 411 ja 412 porteilla siis yhteensä 4 asetusta.
    6) Seuraavaksi Save Config -> Submit ja odota rauhallisesti että kone käynnistyy uudelleen.
    Tarvittaessa käynnistä käyttöjärjestelmä uudelleen.
    7) Laita DC++ asetuksiin Active ja IP numeroksi se jonka saat hubeilta kirjoittamalla +myip ja Port kohtaan 411

    Nyt modeemin palomuuri ei ole käytössä mutta voit laittaa jonkin software pohjaisen palomuurin sen sijaan esim. Kerio Personal Firewall tai ZoneAlarm


    Kiitoksia downloadille alkuperäisistä Telewell EA400 ohjeista!

    EDIT: 7 kohta lisätty
     
    Viimeksi muokattu: 03.02.2004
  11. hiiwa

    hiiwa Member

    Liittynyt:
    02.02.2004
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ugh,ihmeiden aika ei ole ohi,sain toimii aktiivissa kuukausien rähjäämisen jälkeen telewell200 purkin.ei päivitystä vaan avasin reiän muuriin rohkeesti.kiitoksia kaikille tälle saitille kirjotelleet niistä oli apua hyvin.oli helpompaa kuin käskettiin tehdä.nyt meen kirjottelee dc: käyttö ongelmista.voinkertoo tarkemmin mite yksin kertaista mulla oli tää homma jos jotain kohtalo toveria on. heippa
     

Jaa tämä sivu