1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelihiirimatto MX518 hiirelle

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi pessotto 12.08.2008.

1. pessotto

pessotto Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli hiiri vailla alustaa ja pari kysymystä nousee esiin.

Mitkä suurimmat erot käytössä kangas mallisella ja kovapintaisella muovisella? Mitä olette mieltä lasipintaisista matoista mitä löytyy esim. jimm's pc kaupasta http://www.jimmspc-store.fi/hae/pelihiirimatto , mistä muutenkin tarkoitus ostaa matto koska paljon tuotteita ostoskorissa? Miten paksuuden suhteen, onko kumpi parempi, erittäin ohut 1,5-2mm vai selkeästi paksumpi 2-4mm?

2.  
  3. schnappi

schnappi Guest

Lasipintaisia en itse käytä, koska terävät reunat hankaavat rannetta.

Hakua käyttämällä löytyy monia triidejä asiasta!!

4. Flobat

Flobat Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Suosittelen ostamaan kangasmaton. lasiset eivät toimi järin hyvin ja muoviset naarmuuntuvat ja kolhiintuvat helposti.
    matoksi suosittelisin QPad:in CT Large mattoa joka on maailman parhaita(paras?) hiirmatto. hintaa tuolla on Jimm's:iltä 25 eugenin pintaan.
    itse en ole muita mattoja koskaan ostanut ja olen erittäin tyytyväinen ollut noihin mattoihin. toimii laserilla ja optisella moitteettomasti.

5. schnappi

schnappi Guest

Saanen kysyä offina, että mihin ihmiset tarvii noita LARGE mattoi?

Siis todellakin älytöntä ostaa mitään 40cm x40cm mattoi!

6. EeroKakko

EeroKakko Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuossa on hyvä matto.
    Itsellä ollut vajaan vuoden, eikä mitään pahaa sanottavaa :)

7. Hempik_N

Hempik_N Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä käännyin steelpadin puoleen.

Itsellä on Steelpad 5L, ja olen erittäin tyytyväinen. Kaverilla on S&S (,joka siis kovapintainen) eikä hän ole sitä saanut naarmuuntumaan. Eroa näillä on lähinnä se, että S&S-matolla hiiri liukuu kevyemmin (mukana tulee padsurferit), kun taas 5L-matolla äänettömämmin.

Molemmilla MX518, en tiedä miten hyvin soveltuvat esim razerin hiirien kanssa, kokeilemalla selviää!

Molemmat laatumattoja, joskin vähän kalliita.

steelseriesin sivuilta lisää tietoa.

Jimmssistä noin 30€ molemmat.

8. Oevoe

Oevoe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itellä on tämä Qpad UC medium ja todella hyvä on. Tämmönen Logitechin langaton hiirikin liukuu matolla kuin unelma, ilman mitään erikoistassuja...

9. abla

abla Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  10. muffari

muffari Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Steelpad 4D on halpa ja hyvä ostos. Itellä ollu käytössä yli 4 vuotta ja vieläkin palvelee hyvin. Käyttänyt sitä G5, mx310 ja mx518 kanssa.

11. era_mur

era_mur Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen kokeillut tuota steelpadia ja tavallisia muutaman egen perus mattoja (siis hiiri mattoja) ja en ole huomannut ainakaan peleissä mitään eroa pelattavuuden/mukavuuden kanssa ja enkä kyllä muissakaan jutuissa. (eli kannattaa kokeilla erimattoja jos kavereilla on ja sen mukaan, koska on turha osta 30e matto jos tykkää yhtä paljon 4e matosta)

12. Demus

Demus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellänikin on Breathe ja tyytyväinen olen ollut. Ei varmasti ole paras pelimatto mitä markkinoilta on saatavilla, mutta hinta/laatu -suhteeltaan aivan erinomainen ja varmasti tyydyttää kovemmankin pelaajan tarpeet.

13. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Itselläni oli ultimatin teflonpäällysteinen matto mikä oli kyllä hyvä tuon mx518 hiiren kanssa. Voin sanoa että kyseisellä hiirellä todellakin liukas pinta jolla hiiri liikkuu vaivattomasti...

Viimeksi muokattu: 16.08.2008
  14. schnappi

schnappi Guest

En uutta viitti tehä, joten.
    DeathAdderille tarvitsisin mattoa.
    Breathea olen katsonut, mutta joku puhuu, että ei toimi laserin kanssa?

Sitten tekisi mieli kokeilla tota steelpad 4D mattoa, mutta kun sanovat, että se kiiltävä ei toimisi laserin kanssa, mutta kun ei ole varmuutta mistään saanu :/

Matto tulee pelikäyttön suurimmaksi osaksi :D cod4, crysis, BF2, TF2.. joita pelailen eniten.
    Matto sais olla liukas ja samalla tarkka..

15. era_mur

era_mur Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikös se ollut, että laser ei ollut niin nuuka kiiltävästä pinnasta kuin optinen?

16. apilas

apilas Guest

Huomaakohan hiiri miten paksu alusta on? Tai onko sillä paksuudella mitään väliä? Tuskin!

Itse pelaan tällä hetkellä alustana pelkkä sileä ja liukas kirjoituspöydän pinta. Toimii yllättävän hyvin ja hiirenä on Razer DeathAdder.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.08.2008
  17. Hempik_N

Hempik_N Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Paksuudella on merkitystä lähinnä ranteen mukavuuden kannalta. (itse en ole huomannut eroa S&S:n ja 5L:n välillä)

18. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ei todellakaan mene niin.

19. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Vanhemmassa ketjussa kyseltiin neuvoja lasisen hiirimaton tekoon.
    Vanhan 500W työmaahittimen lasia menin kokeeksi itsekkin hiomaan hieman. Jeesusteippiä vesihiomapaperiarkin taakse ja leikkasin laikkaan pyörön. Ilman teippiä kun se tahtoo revetä.
    Puolisen tuntia oon hionut yhteensä. Yllättävän vähän sitä tarvii naarmuttaa että perus optinen hiiri liikkeen näkee.
    Karheampi vois olla pienempi kitka.
    Työmaaheittimen lasi on reunoista pyöristetty = ei raavi. 500W heittimen lasi on vähän liian pieni. 1-2kW heittimestä vois jo riittävän kokisen saada.

Teflonpinnoitteiset matot.
    Muoviset leikkuulaudat on varmaan osa teflonia kokonaan. Kirpputoreiltakin niitä varmaan löytää, kun kotikokki on tajunnut, että se tylsyttää veitsen. Ja se on sutjakkaa hioa puukon viillot tasaiseksi.

Jos romusta askartelu kiinnostaa. Ja vaihtoehtoa kaupan valmiille systeemeille.

20. Falconzz

Falconzz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni oli pitkäin aikaa käytössä Qpad CT Large, oli ihan hyvä matto. Mutta nykyään on Steelseries S&S, joka on paljon tarkempi, vaikkakin meni aikaa totutella pehmeästä matosta muoviseen. Myös kuulemma Steelseriesin pehmeät matot ovat olleet hyviä. Eli Steelseriessiin kääntyisin. :)

21. schnappi

schnappi Guest

Juu katselin S&S mattoa, kun ei ole 4d:stä mitään kehuja tullut, joten saattaa se lähtä tilaukseen.
    Kannattaako ostaa jotkut tassut tolle hiirelle vai meneekö vakioilla?

Jaa tämä sivu