Internet-ongelma formatoinnin yhteydessä

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi GanjaJim 08.08.2008.

1. GanjaJim

GanjaJim Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, eli formatoin äskön koneeni ihan onnistuneesti. Törmäsin kuitenkin yhteen harmittavaan asiaan käynnistettyäni tietokoneen: Internet-yhteys ei toiminut. En päässyt Internet Explorer -selainta käyttäen millekään nettisivulle eikä myöskään Windows Live Messenger -ohjelma pystynyt yhdistymään Internetiin.

Eilen - eli siis ennen kuin olin formatoinut koneeni - näkyi Verkkoyhteydet-kansiossa kaksi yhteyttä, joista toisen nimi oli "1394-yhteys". Nyt siinä samassa kansiossa näkyy vain ja ainoastaan tuo "1394-yhteys".

Mikä mättää? Nettijohdot ovat kiinni kaikissa päissä, ja koneeseeni menevässä nettijohdossa palaa se vihreä valo.

Apua!

2.  
  3. tukis

tukis Guest

Ajurit puuttuu verkkokortilta.

Siellä tällä hetkellä näkyvä kortti on Firewire liitäntä.

Voisihan ensin kokeilla laitehallinnassa pävittää puuttuvat ajurit.
    Joskun Windows jopa löytää niitä.
    Edit: Klikkaa hiiren oikealla Oma tietokone tai Tietokone kuvaketta -> Hallitse -> Laitehallinta vasemmalta puusta.

Sitten Koneen/Emolevyn/Korttien valimistajien sivuilta.
    Jos on merkkimikro, niin käy sen sivuilla. (Fujitsu, Acer, HP jne..,)

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 08.08.2008
  4. GanjaJim

GanjaJim Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Löysin kyllä laitehallintaan, mutta minulla ei ole pienintäkään käsitystä siitä, miten pystyn päivittämään puuttuvat ajurit sieltä. Olisitko niin ystävällinen, että voisit hieman opastaa minua?

Kiitos jo etukäteen.

5. tukis

tukis Guest

Voi olla ettei päivity tätä kautta mutta voi kokeilla onneaan.

Yleensä kannattaa klikkailla hiiren oikella joka paikkaan, koska se antaa aina valikon eikä tee suoraan mitään windowissa.

Klikkaa laitteita, joissa on joku hätämerkki hiiren oikalla ja valitse päivitä.

6. GanjaJim

GanjaJim Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei päivittynyt. Mikäs nyt neuvoksi?

Voisiko se auttaa, jos lataisin koneen ajurit toiselle koneelle (en asentaisi niitä), polttaisin ne levylle ja laittaisin sen poltetun levyn omaan koneeseeni?

7. tukis

tukis Guest

Tuolla tavalla pitäsi onnistua.

8. GanjaJim

GanjaJim Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No niin, löysinkin sattumalta tuon alkuperäisen ajuri-CD:n kaappini kätköistä ja sain netin ja äänet pelittämään.

Mitäs minun kannattaisi vielä asennella? Virustorjuntaohjelma löytyy, kuten myös ne perus ohjelmat (tyyliin Winamp, VLC, etc.).

Onko DirectX 9.0c -lataus lähes pakollinen?

Jaa tämä sivu