Meneekö näyttis minun koneeseeni?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi umrej 07.08.2008.

1. umrej

umrej Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen ostamassa uuttä näyttistä kun nykyinen ei mene päälle ja on muutenkin tehoton(nvidia geforce 7600gs). En tiedä mitä pitää ottaa huomioon näyttistä ostettaessa että sopiiko se näyttis koneeseen joten jos jollain on aikaa ja innostusta niin mahtaakohan tämä näyttis mennä koneeeseei.

Näyttis on:

GeForce 8800GT PCI-E 512MB 256-BIT GDDR3

Liitäntä (DVI) 2 kpl
    Muistiväylän leveys 256bit
    Muistin tyyppi GDDR3
    Grafiikkaväylä PCI-Express (onko minulla tuo)
    Liitäntä (VGA) Adapterilla
    Video sisääntulo Ei

tuossa jotain tietoja näyttiksestä. ostan jimm's pc storesta ja maksaa 162 e.

Koneeneestani en osaa sen premmin sanoa muuta kuin mallin jonka avulla varmaan löytyy netistä tietoja jos on aikaa/ innostusta etsiä... Mistä tietä mikä grafiikka väylä on koneessa ja onko muisti väylän leveydellä väliä sopivuuteen.
    Biossissa on kohta video adapters/ vastaava jossa on vaihtoehdot PCI, PCI-E ja ONBOARD.

Koneeni on HP pavilion, media center edition ja tarkempi malli on m7550.fi

2.  
  3. stargiver

stargiver Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllähän se siihen menee, mutta tuota parempaa ei kannata ottaa kun prossu alkaa jarruttamaan jo aika ilkeästi, mutta tuo kannattaa vielä ottaa ;)

4. Bylsma

Bylsma Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaa kattoo käytettynä tota näyttistä koska minä en ainakaan maksaisi siitä 162€, koska sillä hinnalla saa tehokkaamman HD4850 ratukan ja siitä jää vielä hieman karkkirahaa :)

Viimeksi muokattu: 07.08.2008
  5. umrej

umrej Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä tuon taidan ostaa.. mitä asennnukseen kuuluu muuta kuin osan kiinni lyönti. pitääkö siinä säätää jotain että se menee päälle vai jotain muuta. Vai kannattaako suoraan viedä liikkeesseen asennettavaksi ja ne saa katsoa että se toimii niin kuin kuuluukin. Kumpi olikaan pci-e väylä. isompi vai pienempi, kun ei nyt muistu mieleen`?

6. teme2

teme2 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Isompi on PCI-E väylä;)

Ensin poistat vanhan näyttiksen ajurit.'
    sitten vaihdat uuden näyttiksen kiinni
    ja asennat uuden näyttiksen ajurit.

Eli on helppoa, eikä kannata viedä liikkeeseen asennettavaksi.

Jaa tämä sivu