Ostin tuossa päivällä uuden muisti kamman joka on 2gb 800mhz laitoin sen koneeseeen kiinni. Mutta näyttöön ei tule kuvaa ollenkaa. Kone käynnistyy normaalist mukaan lukien tuulettimet jne.. Apua olis kiva saada nopeasti :=)
Vaikuttaisi että tuo ei ole sopiva palikka koneeseen. Oletko kokeillut toisella paikalla sitä muistia? Onko sulla muita muisteja koneessa kiinni? Annatko vähän lisätietoa kokoonpanosta?
Niin siis aivan kone käynnistyy...Hmmm..oletkos kokeillut onko näyttis kunnolla kiinni(siis jos muu kun interg.)?
joo siis emolla on inte groitu näyttis ja emo tukee muisteja aina 1024mhz asti ja koneen muun tiedot: AmD ATHLON 64 XP 4000+ ati radeon x1250 MSI:n emolevy 250gb kovo ja sisäinen äänikortti
nooh itse kyllä kanssa googlasin sen että sopiiko.... mutta tuosssa se nyt vielä MSI K9AGM3-F ^^ korjaus tuohon emooni nyt on oikea malli
Eli sama emo kun itsellä.Kyllä pitäis sopia. Oletkos kokeillut että otat kaikki muut muistit pois ja laitat vain tuon ostamasi palikan tilalle(Mikäli muita on)?
Oletko kokeillut jännitteiden nostoa. Joillakin emolevyillä on muistin lisäyksen jälkeen pitänyt nostaa jänniteitä (tippuu asetusarvosta?) esim 1.9 v tai 2.0 v:iin. Sivusta olen tuota seurannut, joten ei ole omakohtaista kokemusta.
Miten toi jännitteiden nosto onnistuu? olen kokeillut kyllä käynnistää ainakin 20 kertaa uusiksi ja on ollut päälläkin useita pitkiä hetkiä.. Voiko olla mahdollista että emo on menny oikosulkuun?
Katselin manuaalin läpi enkä löytänyt muistin (enkä minkään) jännitteiden säätöä. Ainostaan tieto: ja ajoitusten säätö: Ajoituksien nosto lisää vakautta. Jännitteiden suuruudet (ei muistin) voi katsoa PC Health Status kohdasta. (Powerin toiminta) Eikö kone boottaa enää vanhalla kammallakaan? Voisi kokeilla ladata default arvot ja sitten nollata CMOS-RAM:n. Oikosulku on voinut tulla emon pohjasta koteloon, joten voisi ottaa irti ja tarkistaa tilanteen.
Eikös tämä nyt vaikuta niinkin yksinkertaselta ongelmalta kun että kampa on vaan väärässä paikassa. Testailepa jokanen paikka läpi, niin kitketään se vaihtoehto ensimmäiseksi veks. BIOS piippaa kuitenkin vai?