Kaverini antoi minulla hommaksi vaihtaa HP:n Compaq 6720s:n windowsin koska ei tykkää vistasta. mulle tuli sellainen ongelma kun laitan XP:n levyn sisään mennee siihen asti hyvin kun tulee valikko (asenna painamalle enter jne.)kun painan enter niin sanoo jotain et ei löydä kovalevyä tms... Olen yrittänyt ehtiä ohjeita mutta en olen löytänyt sellaisia joilla saisin onnistumaan asennuksen. Voisitteko autaa??? Suuret kiitokset jo etukäteen.
Puuttuu SATA-ajurit. Vaihtoehdot ovat: - BIOS:sta löytyy valinta, jolla voidaan asentaa ilman SATA-ajureita (IDE-jotain, Disable native-SATA-tila,SATA Oma tila pois päältä) - Asennat syöttämällä "F6"-ajurit ulkoiselta USB-korppuasemalta - Löydät jostain (HP:n) XP-asennuslevyn, jossa on ajurit valmiina - Integroit SATA-ajurit asenuslevylle esimerkiksi nLite ohjelmalla tai käsin (Pitää polttaa uusi asennus-CD/DVD). Tällä sivulla on ohjeet käyttäen ulkoista korppuasemaa XP:n asennusohjelma ei osaa hakea ajureita muualta kuin korpulta tai asennuslevylta (oikein lisättynä).
Asennus meni siihen asti hyvin kun rupesi kopioimaan tiedostoja. 9 % kohdalla tuli virhe ilomitus (Tiedoston cmnicfg.xml kopiointi ei onnistu) Mitä tehdä??? Voiko joku vistan tiedosto sotkea kun laitoin asentamaan sen silleen että valihdin (Säilytä entiset tiedostot) enkä formatoinut kovalevyä.
Ongelma johtunee siitä, että jätit ennalleen ja asensit samaan kansioon kuin Vista jo oli. Vistan Windows kansio pitäisi nimetä toiseksi tai asentaa XP toisen nimiseen kansioon. Voi olla muuten XP-asennuksella puutteelliset oikeudet asennus(Windows)-kansioon. Vistan asennus/Recovery levyltä komentoriviltä voisi nimetä Vistan Windows kansion joksikin toiseksi, niin XP:n voisi asentaa Windows nimiseen kansioon. XP:n Recovery consolesta ei taida onnistua nimeäminen? Alustaminen on tietenkin toinen ratkaisu. Silloin pitäsi kopioida jonnekin talteen säästettävät tiedostot.