En ole vähään aikaan käyttänyt ulkoista kovoani. Nyt kun käynnistin sen, kone ei tunnista sitä. Tämä on jo kolmas kerta kun näin tapahtuu. Pistin uuden kovon tilaukseen. Edellisillä kerroilla hermoni menivät tiedon palauttamisissa, mutta nyt olisi tarkoitus hoitaa se homma kunnolla. Eli mikä olisi paras tapa lähteä palauttamaan tietoja? Kovolla on lähinnä varmuuskopioita. Yksittäisten tiedostojen lisäksi kovolla on kaksi isompaa true crypt containeria (40/100GB). Kokeilin PC Inspector V4.0 - se löysi kovalevyn ja näki sen oikean nimenkin. Kun PCI lähti skannaamaan kovoa, löysi se sieltä virheitä ja niiden kohdalla pitää painaa jotain nappia (ignore oli ainoa, joka toimii). Kun PCI oli sitä mieltä, että skannuas kestää 1,5 vuorokautta yhtämittäisesti ja kun pitää olla jatkuvasti painamassa nappia, niin tämä projekti kestää viikon. Olisiko siis jokin helpompi keino? Kone on XP.
Kokeile laittaa se sisällä ulkoisessa kotelossa oleva kova koneen sisälle(jos näin kovo käynnistyisi ja tunnistuisi) ja siirtää tiedostot toiselle kovolle Noin kotelo lähtee auki: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/328817
Käytössä pelkästään kannettava. Olen jo aikaisemmin avannut LaCien ja kokeillut toista kovoa sen sisällä. Nyt voisin avata sen uudestaan ja laittaa kovon IDE/USB-adapterilla kiinni. Jos saan sillä tavoin tiedot siirrettyä niin hyvä. Jos ei, niin PCI on seuraava vaihtoehto. Kävi miten kävi niin tämä kovo LaCien sisältä lähtee joka tapauksessa "kierrätykseen" ja tilalle laitan entisen pöytäkoneen 200GB-levyn. EDIT mikä tämä Maxtor Grizzly on? Regeditillä löysin paljon jälkiä Maxtorista. Mitä tapahtuu, jos tuhoan ne kaikki?
Kirjoitan nyt uuden viestin, kun asia ei jatku suoraan edellistä... Netistä on todella vaikea löytää ilmaista softaa, joka osaa tehdä Data Recoveryn kadotetylle kovalevylle. PCI on yksi, mutta minulla se ei toiminut. Kahlasin nettiä pari vuorokautta ja latasin puolen tusinaa erilaista trial versiota. Osa tuntui ihan hyvältä, mutta mikään ei alle 70$ maksusta tehnyt mitään. Linuxille ja DOS:lle oli löytynyt jotain. Onko jollain omakohtaisia kokemuksia miten kadotettu kovo palautetaan? Minä keksin lopulta antaa komennon: c:\chkdsk /f d: ja kaikki palautui ennalleen. Nyt on tiedot siirretty, myös truecrypt conteinereista.