Kummallinen "vika" iskenyt koneeseen. Kun pistän virrat koneeseen päälle, kone alkaa ladata käyttistä. Windows latausikkuna sinisine latauspalkkeineen ilmestyy. Käynnistys kuitenkin kestää normaalia kauemmin ja lopuksi sininen palkki jämähtää paikoilleen. Olen varma että vaikka odottaisin maailman tappiin saakka windows ei siitä käynnisty. Eli siis virrat pois. Jotta nyt saisin koneeni päälle, joudun kytkemään virran hetkeksi pois päältä muuntajan kytkimestä ja käynnistämään koneen uudestaan. Tällä kertaa tulee ilmoitus että window ei ole käynnistynyt oikein ja haluanko käynnistää windowsin vikasietotilassa, blaa blaa vai normaalikäynnistys. Valitsen normaalin käynnistyksen ja Windows käynnistyy ihan normaalisti ilman mitään odotteluja... Mistähän moinen vika voisi johtua - itse epäilen emoa, koska virran pois sammuttaminen (emokaan ei saa virtaa) korjaa ongelman. Mutta... Eipä autakkaan ensimmäisellä kerralla!?! Toinen seikka mikä moisen voisi aiheuttaa on: halusin muuttaa "käynnistysparametrejä" niin että se ei ennen Windowsin työpöydän aukeamista kyselisi käyttäjää (sama kuin valmiustilasta siirtyy taas käyttämään konetta), koska olen ainut käyttäjä. Voisikohan tämä olla ongelman takana? Mutta miksi sitten vasta toisella kerralla?
Kokeile muuttaa ne käynnistysparametrit takaisin oletuksiksi. Mene omaan tietokoneeseen, klikkaa järjestelmän kovalevyä oikealla ja valitse olminaisuudet, työkalut, tarkista kovalevy virheiden varalta.