koneen merkki fujitsu siemens ja windows vista home premium 32bit eli ongelma esiintyi kun olin tavallisesti koneellani ja (kuuntelin musiikkia jne..) windows lakkasi vastaamasta noin 5 minuutiksi jonka jälkeen heitti blue screen of deathin ja sammutti itsenä. käynnistin koneen uudelleen ja koneesta alkoi kuulua outoa "naksahtelevaa ääntä?" eikä suostunut enään menemään windowsiin. Heitin koneeseen mukana tulleen dvd recoveryn ja se lähti pelittämään mutta en haluaisi uutta windowsia asentaa. joten yritin korjata: ensinnäkin windows asennusta ei löytynyt.. ohitin tämä kohdan jonka jälkeen tuli lisää vaihtoehtoja automaattinen korjaus: ei toiminut. Palauttaminen aiempaan ajankohtaan: antoi virhe ilmoituksen. muistin diagnostiikka: ei antanut tehdä mitään. mikä neuvoksi? kone suhteellisen uusi noin 1kk joten menee varmaan takuu huollon piikkin. mutta jos ongelma on helposti korjattavissa niin tekisin sen mieluusti itse.
jos kerran naksuu nii kovo se on avaa kotelo ja kuuntele onks se kovo ko naksuu mut älä sit avaa jos takuu menee koneesta.
joo kyllä se on kiintolevy mennyt hajalle. koneessa on niita 2kpl 500gigan wdc kovoja. toinen on kunnossa. mutta se mihin windows oli asennettuna on simahtanut. biossista katoin ja kokeilin myös ultimate boot cd:tä. mistäköhän syystä kovo sanoi itsensä irti? kuten sanoin uusi kone on vielä kyseessä. kotelon olin avannut jo aiemmin. toivottavasti ei mennyt takuu siinä.. mutta löytypähän ongelma. kiitokset vastauksista.
noissa merkkikoneissa on yleensä semmonen tarra esim acerissakin on semmonen paperilappu sisäja ulkopuolel joka hajoo kun sen avaa.
Itsellä ei ole Acerista kokemusta. Fujitsuissa ei vielä vielä tullut eteen tarroja tai sinettejä. Voi olla että niissäkin on nykyään. (Uusi kone on vuodenvaihteesta ja siitäkään en huomannut) Pitäisi olla kokemusta aina kyseessä olevasta merkistä ja silti käytännöt voivat muuttua. Arvelin ettei ole muissakaan ( eli arvaamalla ei tiedä).