Koneessa vikaa!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Hopo4 27.07.2008.

1. Hopo4

Hopo4 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaverin kone ei käynnisty. Koneeseen tulee virta, mutta näytölle ei tule mitään. Ollaan kokeiltu toiseen koneeseen näytönohjain, muistit ja kovalevyt. Kaikki pelaa... Osaisko joku sanoa missä vika voisi olla. virtalähde... emolevy..? virtalähdettä ei voitu kokeilla, koska toisessa koneessa oli erilainen liitin emolevylle.

2.  
  3. afterwin

afterwin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Vika voi tosiaan olla virtalähteessä tai emolevyssä. Uusi vai vanha kone? Jos pitäisi arvata niin ensimmäisenä epäilisin emolevyä? Löytyykö pullistuneita, vuotaneita tai kuumenevia kondensaattoreita? Tuo kuumeneminen on vaikea arvioida. Mitä minä olen huomannut niin kunnossa olevat tuntuvat kyllä lämpöisiltä kun niitä koskettaa sormella. Todennäköisesti vialliset ovat tuntuneet selvästi kuumemmilta. Todennäköisesti siksi että itse kondensaattoreita ei ole todettu viallisiksi mutta emolevyn vaihto on korjannut vian.

4. Hopo4

Hopo4 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsekkin katsoin nuo kondensaattorit, mutten huomannut ainakaan pullistuneita! täytyy vielä kokeilla jos huomais ylikuumia

Jaa tämä sivu