Eli mulla on Vista jossa on tämä uusin WMP ohjelma. Digikamerallani otetut videot eivät toimi kunnolla, suurin piirtein ei mikään video. Vika ei ole kamerassa, koska kokeilin samoja videoita toisella koneella jossa oli XP ja vanhempi WMP ja ne toimivat hyvin. Kun alotan videon, kestää muutaman sekuntin että se alkaa. Kun video pyörii palkki menee eteen päin mutta kuva pysähtyy ja pätkii. Jos yritän tehdä jotain tulee: (ei vastaa). Tämä ongelma siis melkein jokaisessa videossa. Ainoastaan musiikkivideot toimivat. Mikä voisi olla vikana?
Itselläni oli sama ongelma itsetehdyn musiikkivideon kanssa Vistan Windows Media Playerillä. Ongelmana oli itselläni tiedoston yletön koko (n. 5 GB), jolloin WMP jumitti ja kaatuili. Pakkasin videon xvid-muotoon Virtualdub-ohjelmalla ja koko pieneni vain sadaksi megatavuksi. Luullakseni huononsin laatua 10 %, mikä näkyi koko näytön katselutilassa pikselöitymisenä, mutta video toimi sen jälkeen ongelmitta. Eli oma ajatukseni on, että voisi johtua ehkä tiedostojen suuresta koosta, mutta tämä on pelkkää hakuammuntaa. Vain itselläni oli niin.
Minulla pätkii ihan 10mt:n lyhyt videokin. Veikkaan että minun tapauksessani ongelmat eivät johdu tiedoston koosta.