1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Olympus µ840 äänet kateissa.

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi toope 26.07.2008.

  1. toope

    toope Regular member

    Liittynyt:
    28.04.2004
    Viestejä:
    595
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuli ostettua Olympus µ840 kamera. Nyt olisi sellainen ongelma etten saa ääniä kuulumaan videokuvauksen kanssa. Tai äänet kuuluu kun puhuu kovalla äänellä huulet kiinni mikrofonissä. 10cm päästä ei ota enään ääniä vastaan. Onkohan mulla mahdollisesti jäänyt joku asetus huomaamatta? Antakaas viisaammat vinkkiä miten äänet saa kuulumaan.
    Voihan tietysti olla että kamera on uutena jo risa ja mikrofoni on mykkä.
     
  2.  
  3. hentriz

    hentriz Guest

    Oli samantapainen ongelma SP-550 UZ:n kanssa, mutta kokeiles tätä ohjetta:
    Äänetkin saat tallentamaan, mutta sitten et voi zoomata videon aikana. Eli valitse: Optinen zoom vai ääni.
    Tässä valikko-ohje:
    1. Mene valikkoon (MENU-näppäin)
    2. Valitse KAMERA-VALIKKO
    3. Toiseksi alimman valinnan kohdassa on mikrofoonin kuva ja pitäisi olla "POIS". Vaihda se "PÄÄLLE". Nyt äänetkin tallentuvat, mutta optista zoomia ei voi käyttää kuvatessa, ennen sitä kylläkin.

    Se äänenlaatu on sitten aika kauhia, en suosittele.
     
  4. toope

    toope Regular member

    Liittynyt:
    28.04.2004
    Viestejä:
    595
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos Hentrizille :)
    Mulla on toisena kamerana SP-560 UZ mutta sillä en ole videokuvausta käyttänyt. Tossa 560 mikrofonin käyttöönotto on video toiminnon takana. Etsin mikrofonin valintaa myös µ840:stä videokuvaus valikosta mutta sieltä sitä ei löytynyt. Valintakiekko piti olla manuaali valokuvaus toiminnon kohdalla että mikrofoni asetus löytyi valikosta. Jotenkin tuo pelkkä mikin kuva ilman tekstiä valikossa ei osunut silmään. No nyt kuitenkin äänet toimiin eikä ne äänet niin huonot ole, kelpaa minulle.
     

Jaa tämä sivu