Elikä mun emolevy on asus p5ld2 ja siihen voi laitta 4 gb ram. Mul oli ennestään jo 2gb mutta laitoi toissa päivänä 2gb lisää mutta jostain syystää windown ja everest näytti vaan että konessa on vaan 3072 mb ram vaikka windown tunnista että 4 ram-palikka on kiini.Oiskohan ramit paskana vai windown ei vaan näyttä 3 gb enempä!! ne 2 uuta ram palika on kinston ddr2-667(333mhz!!
Joo 32-bit Windows ei tue kuin ~3.5Gb muistia, mihin pitää laskea myös näyttiksen videomuisti. Vaihtoehtoina olisi mahdollinen 64-bit xp (Aka. purkka viritys käyttis) tai 64-bit vista home premium (jonka pitäisi olla myös taaksepäin yhteen sopiva ohjelmissa/peleissä)
Asenna jokin 64-bittinen käyttis, niin muistit tunnistuvat oikein. 32-bittisen käyttiksen teoreettinen maksimimuistimäärä on tasan 4 Gigatavua, mutta kun siitä vähennetään laitteiston osoitteet, niin päästään hieman päälle kolmeen Gigatavuun. Millä perusteella 64-bit XP on purkkaviritys? Olen käyttänyt pitkän aikaa jo, ja on kaikilla osa-alueilla paljon parempi kuin 32-bittinen XP. Vakaus _HIEMAN_ toista luokkaa.
Juu dream on, rahastus on tällaista, mun vanha kone on xpllä melkein yhtä nopea kun dualcore amd 5000 ja vista 32bit