Riittävän tehokas virtalähde.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi JonuZi 24.07.2008.

1. JonuZi

JonuZi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Emo: GIGABYTE EX38-DS4
    Näytönohjain: 2x HD4850 (CrossFire)
    RAM: 4 gigaa DDR2 800mhz
    Prosessori: Intel Core 2 Duo E8500

Tälläselle kokoonpanolle tarvis sopivan virtalähteen.
    Tollasta Corsairin 550W olen katellu ( ), mutta en tiedä riittääkö se.

2.  
  3. Artsigon

Artsigon Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu kyllähän toi on ihan hyvä. Ja ihan hyvä tulevaisuuden kannalta että jos ostat vielä tehokkaamman näyttiksen. Tosin toi näyttis siöö ihan kivasti virtaa myös.

4. JonuZi

JonuZi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tällä budjetilla mulle riittää kaksi kappaletta noita HD4850 ihan mainiosti. Kai se sitte on otettava tuo Corsairin 550W poweri.

5. TemeTee

TemeTee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Vielä sen verran, että Corsairin 550wattinen on eri valmistajalta kuin 520wattinen, joka on hyötysuhteeltaan parempi ja muutenkin luotettavampi. Ja myös yksi hyvä poweri tuollaiseen kokoonpanoon on OCZ GameXStream 600W.

6. miihkali1

miihkali1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mä laittaisin 650-750Wattisen. Olis varaa tulevaisuuttakin ajatellen ja SLI/CROSSFIRE tarvii sitä virtaa. Ei ainakaan jää siitä kiinni...

7. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No ehkä jos saa samaan hintaan

minä en, siinä on turhaa hintaa ja turhia watteja tälle hetkelle, joka merkitsee, tulevaisuudessa todennäköisesti mennään virtapihimpään suuntaan. Nyt ollaan varmaankin lähellä normaalihintaisten tietokoneiden virrankkäytön huippua, kohta hidastutaan, pysähdytään, tai lähdetään ehkä jopa laskemaan mäkeä alaspäin. Kannattaa ostaa komponentit tälle hetkelle tai lähitulevaisuuteen ja kun tämän hetkiset komponenttisi pyörivät pienemmälläkin virralla yli Lähitulevaisuus-ajanjakson, niin kannattaa juuri laskea että kunhan niille riittää virtaa + joku muutamankymmentä wattia pelivaraa kaikenmaailman turhuuksiin ja tuuletukseen :)

Jaa tämä sivu