Näytöllä ei mitään eloa. Uusittu kone.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Faeryan 21.07.2008.

1. Faeryan

Faeryan Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kävin tuossa eilispäivänä ostamassa uuden kotelon (Antec P182) ja virtalähteen (Antec Earthwatts) koneeseeni.
    Asensin sisuskalut uuteen koteloon ja harmikseni huomasin että koneeseen ei tullut enää mitään eloa.
    Kokeilin virtalähteen eri emolevyn kanssa ja se toimi hyvin. Kokeilin myös omaan koneeseeni eri prosessoria. Ei auttanut.
    Kokeilin konetta vanhalla virtalähteelläni. Se pyörähti muutaman kierroksen ja pysähtyi sitten.

Päättelin rikkoneeni emolevyn (AsRock 939-DualSataII) vaihdossa joten kävin hakemassa kaupasta uuden (AsRock 939N68PV-GLAN) ja lykkäsin koneen sisään. Kone tuntuu boottaavan ja tuulettimet alakavat pyörimään. Valolla varustettu hiirimatto saa myös valonsa päälle.

Näytölle ei kuitenkaan tule mitään eloa. Olen kokeillut sekä VGA että DVI liitäntää koneen integroidussa näytönohjaimessa (NV7050) sekä erillisellä näytönohjaimella (NV6600). Näyttöä olen kokeillut toisella koneella ja se toimii hyvin. Olen myös kokeillut koneeseen toista näyttöä molempien korttien VGA-liitännällä.

Uudessa emossa olen kokeillut muistikammat (4kpl) läpi yksi kerrallaan koneen eri muistipaikoissa.

Kone ei anna minkäänlaista äänimerkkiä käynnistyessään, eli voisin kuvitella ettei muisti/laitetarkistusta pidemmälle edetä käynnistyksessä.

Kaikki arvaukset vian alkuperästä ja sen korjaamisesta ovat hyvin tervetulleita.

2.  
  3. Migreeni

Migreeni Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kuinka tehokkaan powerin ostit?

4. Kirj0

Kirj0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    siis käykö se kone ja kukkuu ihan kokoajan mutta et saa vaan ruutuun eloa?. testaappa nollaamalla bios ja käynnistäppä sitte uudestaa

Jaa tämä sivu