1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Laajakaistan siirto ja siitä seurannut syyttely/hämminki

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi Sendo_ 05.07.2008.

  1. Sendo_

    Sendo_ Member

    Liittynyt:
    26.01.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Haluaisinkin kysyä että onko kellään muulla ollut tällaista ongelmaa.

    Itselläni oli Elisan 2M liittymä ja muutimme avovaimoni kanssa 3km samassa kaupungissa toiselle alueelle. Elisa ilmoitti että siirto ei olisi ongelma.

    Toimitus 4 viikkoa ja liittymän piti aueta 11.6
    No eihän se auennut. Korjaus-aika 2-5 arkipäivää. No siinähän meni se 5 ja sain ilmoituksen että vika on korjattu. Ei vieläkään mitään. Asiakaspalvelussa sanottiin että vika rajattu meidän laitteisiin.

    No kävin reitittimen heti testaamassa ja vihreä valo syttyi. Sitten asiakaspalvelussa sanottiin että vika on asunnon johdoissa. Soitin edelliselle asukkaalle ja heillä oli laajakaista-yhteys toiminut moitteettomasti. Ehdottivat asiakaspalvelussa taas 2-5 päivän korjausta. Siitä sitten seurasi kunnon 3 päivää kestänyt puhelin-tappelu ja määräaikaisen sopimuksen purku.

    Marssin purkupäivänä DNA-liikkeeseen ja tasan 7 päivää myöhemmin niin adsl:n vihreä valohan se siellä vilkkui.

    Missä mahdollisesti ollut vika? Ja miten näinkin surkeasti voidaan asiakkaan liittymää hoitaa? Meni hermot riekaleiksi -_-
     
  2.  
  3. karhi

    karhi Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuntuu näillä suurilla operaattoreilla olevan asenne, että vika aina asiakkaassa. Itse tappelin soneran kanssa kun yhteys oli poikki pari viikkoa, vaihdoin dna:lle ja ongelmat hoituvat parissa tunnissa.
     
  4. kolmis

    kolmis Regular member

    Liittynyt:
    24.05.2006
    Viestejä:
    285
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    sama juttu täällä, tuntuu sonera ainakin vain haittaavan vieläkin kun johdot on sen, jos olisi sonera saisin puolet nopeamman netin mutta kun yritän dnan kautta hommata niin pistävät kapuloita rattaisiin soneran puolella.
     
  5. karhi

    karhi Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos on soneran keskus, on niitten pakko käydä kytkemässä nopeuden muutos jos toinen operaattori sitä pyytää, jos on operaattorin keskus ei soneralle kuulu muut kuin piuhat keskukseen saakka jos on soneran verkko.
     
  6. kolmis

    kolmis Regular member

    Liittynyt:
    24.05.2006
    Viestejä:
    285
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    tuntuu olevan kiertelyä, meinaa naapuri asuu tos vielä 50metriä kauvempana ja he saavat soneralta kyllä vähintään 1/512 netin mutta kun soitat dnalle niin he tappelevat soneran kanssa ja tulee aina vastaus että asun muka liian kaukana, selityksen makua minusta ja olenkin asian heille ilmaissut...
     
  7. Arnoho

    Arnoho Member

    Liittynyt:
    05.04.2008
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Meillä oli hieman samantyyppinen ongelma kun aluksi meillä oli jo jonkin aikaa ollut soneran kautta toimiva laajakaista 2megasena, mutta kun sen nopeutta haluttiin alkaa nostamaan alkoi ongelmat, ensin sanottiin kyllä että homma onnistuu helposti eikä mitään ongelmaa, mutta pari viikkoa kului eikä minkäänlaista nopeuden muutosta tapahtunut, sen jälkeen muutaman kerran sinne soitimme ja he lupasivat hoitaa ongelman, mutta ongelmat jatkuivat ja netti pysyi tuolloin vähän alle 2megasena. Viellä kun muutaman puhelin soneralle soitimme he sanoivat nostaneensa nopeuden mutta ihmettelivät etteikö nopeus ole noussut ja lähettivät parin päivän päästä huoltomiehen, se hetken aikaa katseli ja ihmetteli kunnes sanoi että vian täytyy olla adsl boksissa. Noh seuraavana päivänä marssittiin kauppaan ja ostettiin uusi jonka sanottiin olevan sopiva.. mutta mitään ei tapahtunut vielläkään.. taas seurasi muutamia vihaisia puheluita ja uhkauksia soneralle että operaattoria tultaisiin vaihtamaan ellei edistystä tapahdu.. noh aikaa kului kunnes ne sieltä soneralta soittivat että he ovat pahoillaan mutta koska asumme kuulemma juuri ja juuri niiden verkkoalueella tänne ei voi saada heidän kauttaan yli 2megaista nettiä (he siis maksuttivat kyllä 8 megasesta netistä koko ajan).. siitäkös vasta ongelmat lähtivät, seuraavana käskettiin soneran katkaista netti ja vaihdos tulisi elisalle koska he pystyivät lupautumaan ja saamaan tänne asti 8megan netin.. muutamia päiviä kului ja puheluita soiteltiin molemmille operaattoireille, elisa sanoi ettei voi tehdä viellä mitään ennenkun sonera on katkaissut netin.. noh tuli perjantai ja nerokkaasti sonera päätti tällöin katkaista netin ja viikonlopun yli sitten oleskeltiinkin ilman kunnon nettiyhteyttä.. kunnes maanantaina oli tarkoitus saada netti mutta eipä viellä onnistunutkaan, elisa sanoi samaa ettei nettiä ole viellä katkaistu mutta nettiä ei ollut ja sonera sanoi tehneensä homman.. muutaman päivän kuluttua saatiin viesti soneralta että vika oli ollut heillä, ja nyt he olivat saaneet lähetettyä viestin elisalle että voivat kytkeä netin meille. Noh tässä sitä ollaan, nyt on elisan kautta 8meganen netti, vihdoin! ps. Meillä on viellä käytössä koti lankapuhelin joten nerokkaasti sonera otti ja katkaisi sen samalla kun netin ja kumpikaan operaattoreista eivät vielläkään ole saaneet laitetuksi sitä takaisin.. Mitään vahingon korvauksia tai muita puhelin laskuista aiheutuneita kuluja ei ole korvattu toistaiseksi, tässä on varsinaista asiakaspalvelua parhaimmillaan!
     

Jaa tämä sivu