Eli uusi näyttis olis hakusessa ja haluisin eri henkilöiden mielipiteitä kumpi olis kannattavampi ostos. Monissa testeissä 4870 on ollut samalla tasolla gtx 260 kanssa mutta olen lukenut, että 4870 on aikamoinen virtasyöppö ja käy rasituksessa aika korkeissa lämpötiloissa. Mun virtalähde on myös vaan 450w joten voi olla, että radeonin kanssa pitäis ostaa myös isompi virtalähde. Joten nyt kun nvidialta on tulossa hintaleikkaukset gtx sarjaan kumpi olisi teidän mielestä parempi ostos?
GTX260 syö enemmän virtaa kuin 4870. Se minkä takia testeissä Radeon HD 4800 sarjan kortit on käynyt niinkin kuumana johtuu siitä että catalystit eivät vielä tue korttien virransäästöominaisuuksia.
Sanoppas millainen virtalähde sinulla on (merkki ja malli)? GTX260 ja HD4870 imevät suunnilleen yhtä paljon virtaa. Pudotettiinhan 9800GTX:ien suositushintaakin jo 2-3 viikkoa sitten, mutta onko sen vaikutusta näkynyt suomessa? Tuskinpa tuleekaan näkymään vähään aikaan. HD48XX-sarjan tuuletinnopeutta voi helposti säätää CCC-profiilin manuaalisen muokkauksen avulla (menee 2 min ja lämmöt tippuvat reippaasti).
Ei taida Suomesta enää HD4870 löytyä mistään toistaiseksi? Varastot miinuksilla. Vai onko jollain tietoa löytyykö vielä jostakin? Täytyy vissiin sitten kaivaa kunnolla kuvetta ja laittaa 280GTX. Hinta oli "laskenut" 450euroon. 260GTX hintaansa nähden turhan rampautettu.
Fortron = laatumerkki eli riittää. @Ransester itse odottaisin mielelläni viikon-kaksi, että säästäisin 200€.
Ehdottomasti 4870. Lainaus muropaketin sivustolta. "NVIDIA on joutunut tiukan paikan eteen, kun AMD:n noin 230 euron hintainen ATI Radeon HD 4870 -näytönohjain voittaa GeForce GTX 260 -näytönohjaimen lähes jokaisessa testissä ja haastaa useissa peleissä jopa GTX 280 -mallin." Linkki uutiseen. Eli pähkinäkuoressa: tuo 4870 on halvempi kuin GTX 260 ja pärjää joissain testeissä jopa 500e maksavalle GTX 280:alle. Itse laitoin jimssistä tilaukseen club 3d:n 4870 näyttiksen.
Joo kiitti neuvoista voi hyvällä mielellä ostaa sen 4870 kun se on kuitenkin ainakin sen 50€ GTX 260 halvempikin eikä tuu sitä uuden virtalähteen ostookaan eteen.