1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Maximum 8000 C ja Mirai full hd äänet

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi mdmd 04.07.2008.

  1. mdmd

    mdmd Regular member

    Liittynyt:
    25.03.2005
    Viestejä:
    136
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Missä vika? HDMI:n kautta en saa digiboksista (Maximum) muuta kuin kuvaa, mutta ääni puuttuu. Scartilla toimii molemmat. Järjetöntä vaan käyttää scart-iitäntää kun on hdmit olemassa.

    Olen tähän mennessä yrittänyt "kaikkia mahdollisia" asetuksia digiboksista, tv:ssä ei olekaan mitään säätämistä.

    Hirvittää vaan tämä tilanne (takuuta kyllä jäljellä), että toimitan koko telkkarin huoltoon ja en ole täysin varma missä on vika. Voisiko hdmi-äänien puuttuminen johtua digiboksista vai ennemmin televisiosta?

    Luulen että digiboksi on ok.

    Erittäin vaikea testata muilla hdmi-laitteilla, kun en omista muita hdmi-televisioita tai esim. hdmi-liitäntäistä dvd-soitinta tmv.
     
  2.  
  3. mdmd

    mdmd Regular member

    Liittynyt:
    25.03.2005
    Viestejä:
    136
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tilanne on yhä ihmeellisempi testailun jälkeen: Televisiossa toimii esim. HDMI:n kautta dvd-soitin (äänet ja kuva) ja kaupassa ei ollut mitään ongelmia kahdessa eri televisiossa digiboksinkaan kanssa, siellä kuului myös äänet. Olen nyt aivan huuli pyöreänä, että kummassa on vika? Molemmissa? Yhteensopivuusongelma?

    Käykö tässä niin että kukaan ei ota vastuuta? Minä kun luulin, että HDMI-laitteet sopivat yhteen. Television olen ostanut HDMI-ominaisuuden takia kuten digiboksinkin.

    Järkevintä olisi toimittaa laitteet yhdessä huoltoon, että ne toimisivat yhteen myös kotona.
     
  4. aspiriini

    aspiriini Member

    Liittynyt:
    04.03.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu sama vika itsellä.

    laitteistona toimii

    42" mirai (ilman viritintä)
    Maximum 8000c
    Xbox360
    Yamahan vahvistin

    Maximum sekä Xboxi on kiinni hdmillä Yamahassa ja siitä tietty hdmi outista Mirain hdmi1 paikkaan.

    Xboxin, Yamahan ja Mirain välillä kuva sekä ääni toimii moitteetta.

    Maximumin, Mirain ja Yamahan välillä ei kulje kuin kuva.

    Nyt on tilapäisesti SPDIF maximumin ja Yamahan välillä, mutta aiheuttaa sen että pitää vahvistimen kaukosäädintä rämpätä enemmän..
     
    Viimeksi muokattu: 29.09.2008

Jaa tämä sivu