1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Antennijohdon pituus

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Jublebum 25.06.2008.

  1. Jublebum

    Jublebum Member

    Liittynyt:
    18.11.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen tässä vuoden verran ollut Humax 9200C:n tyytyväinen omistaja. Päätin tylsän sadepäivän kunniaksi vaihtaa olohuoneen järjestystä jolloin boksiin tullut vanha antennijohto (n.3m) ei enää riittänytkään.
    Noh...kävin biltemasta hakemassa 10 metrin piuhan ja pistin pelipaikoille. Tämän operaation jälkeen hävisi tietysti kuva kokonaan lähes kaikilta kanavilta (pari jotain ihme Espanjalaista TV-shop kanavaa näkyi pätkien). Eli vihdoin tähän varsinaiseen kysymykseen: Voiko digi-signaali heiketä niin paljon 10 metrin piuhalla ettei näy mitään vaikka 3 metrin piuhalla kaikki kanavat näkyy oikein viimitteen päälle? Kertokaa viisaammat!
     
  2.  
  3. Topi1234

    Topi1234 Regular member

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    322
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mun käsityksen mukaan ei pitäs heiketä niin paljoa että kanavat häviäisi. Ellei singnaali ole jo 3 metrin johdolla ollut niin heikko että kanavat on just ja just näkyny ilman pätkimistä. Tai vaihtoehto on että antennijohto on viallinen, sisältä poikki, kosketushäiriö tjsp.

    Tähän mainittakoon että, minulla oli ongelmia radio kanavien kanssa, sillatavoin että kaksi asemaa saatoi kuulua päällekkäin silloin käytin halpaa robbarin johtoa, sitten muistin että mullahan on jossain kunnon paksua antennijohtoa lyhyt pätkä vaihdoin tilalle ja toimi loistavasti, eli halpisjohto päästi mulla häiriötä läpi, voi olla että toi sun johtoskin päästää jotain läpi ja se häiritsee. Voit käydä jostain kattoo paksumpaa ja kalliimpaa johtoa, sanokoon joku joka tietää näit paremmin vähä enemmän infoo. :) Toivottavasti tää auttoi edes jotenkin.
     

Jaa tämä sivu