Vista ja Service Pack 1

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi kmhr72 24.06.2008.

1. kmhr72

kmhr72 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kuinkahan tärkeä toi päivitys oikein on? Mulla on Vista kertaalleen mennyt jumiin ko. päivityksen takia ja nyt Windows Update ehdottelee taas asennukseen SP 1:stä ja mietin, josko jättäisin sen asentamatta, ainakin toistaiseksi.
    Koneessa meni Java-sovellukset totaalisesti solmuun edellisen päivityskerran jälkeen ja Vista piti asentaa uusiks.
    Kertokaapa te viisaammat, että voinko jättää ton Service Packin vielä lataamatta?

2.  
  3. friis

friis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllähän noi Windowsin päivitykset kannattaa asentaa aina, ihan vaan tietoturvan vuoksi. Jos jätät sp:n asentamatta, et voi jatkossa asentaa todennäköisesti muita vista päivityksiä, koska ne ovat tarkoitettu vain vista+sp1.

4. kmhr72

kmhr72 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kai mun on sitten pakko se asentaa. Harmittaa vaan jos se taas saa Java sovellukset tilttiin ja koko hemmetin Vista pitää asentaa uusiks.

5. jasse78

jasse78 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla meni kans Vista jumiin Service Pack 1:n latauksen yhteydessä.

Nyt kone ei suostu käynnistymään.

Mitä voin tehdä?

6. kmhr72

kmhr72 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Saatko sen käynnistymään edes vikasietotilaan?
    Mulla toi Service Pack teki sen, että se latas itsensä, lataus löytyi palautuspisteestä, mutta ei Lisää/Poista-sovelluksesta, eli ilmeisesti se ei ollutkaan lataantunut oikein. Ainoa, millä kone saatiin toimimaan oli käyttöjärjestelmän asennus uudestaan.
    Sen takia mua nyt arveluttaa koko sovelluksen lataaminen. En halua, että kone menee taas solmuun...

7. 79atanos

79atanos Regular member

Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Siis eihän se mikään sovellus ole, vaan Vistan päivitys. Ainoa paikka mistä sen voi löytää on "asennetut päivitykset". Ei sen kuulukaan ilmestyä "sovelluksiin". Eli jos se näkyy tuolla "asennetuissa päivityksissä" on se mitä todennäköisemmin asentunut oikein!

8. kmhr72

kmhr72 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Anteeksi väärät termit=) Keltanokka pyytää anteeksi. SP1:nen ei ollut asentunut oikein koneelle, koska sitä ei löytynyt koneelta mistään muualta paitsi merkkinä palautuspisteessä. Näin ainakin se korjaaja mulle sanoi. Ja kun Vistan käyttis ajettiin koneelle uudestaan, on kone toiminut ihan moitteettomasti. Ainakin toistaiseksi annan SP1:sen olla ihan rauhassa enkä sitä koneelleni päivitä. Enkä näköjään ole ainoa, jolle tuo päivitys tuottaa tuskaa...

9. jasse78

jasse78 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse sain koneen pois jumista käyttämällä
    "Windows Vista Home Premium Express Upgrade" -levyä.

Nyt kone toimii, mutta SP1 ei ole asennettuna, enkä uskalla enää asentaa.

Miten minun kannattaa menetellä tuon SP1:n kanssa?
    Miten saan hoidettua asennuksen varmuudella?

10. 79atanos

79atanos Regular member

Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Sen verran mitä koneista jotain ymmärrän ja mitä olen asiasta lukenut tai kuullut, ongelma taitaa liittyä jonkinlaisiin rekisterivirheisiin. Eli jos ennen SP1:n asentamista koneelle on asennettu ohjelmia, jotka muokkaavat rekisteriä jollain tietyllä tavalla (kuten esim. µTorrent?) saattavat aiheuttaa (vakavankin?) asennusvirheen ja tämän jälkeen kone ei välttämättä toimi... Itselläni asennus onneksi sujui kivuttomasti.

Näiden tietojen paikkaansapitävyydestä ei ole tietoa, suurin osa löytyi googlettamalla.

Mutta jos SP1:n asennus menee pahasti vituiks ja joutuu asentamaan käyttiksen uusiksi, suosittelisin asentamaan kaikki Visvan päivitykset ennen mitään muita asennuksia.

11. kmhr72

kmhr72 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitään ihmeempiä en ole tälle koneelle itse lataillut QuickTime Playeria lukuunottamatta. Ei kai MS Office-pakettikaan rekistereitä mitenkään muokkaa?
    Jos mä ton SP1:sen koneelle päivitän, niin kannattaiskohan mun ennen päivitystä tehdä palautuspiste koneelle? Jos käy niin, että alkaa Javat kettuileen, niin pääsisin palautuspisteen kautta kivuttomammin palaamaan aikaan ennen SP1:stä.

12. 79atanos

79atanos Regular member

Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Jeps. Eli aina ennen ison päivityksen asentamista kannattaa luoda p.piste kaiken varalta. Ja sitten tietysti Javan saa asennettua uusiksi, vanha ensin alta pois...

13. Vigilante

Vigilante Guest

kannattaahan se tehdä, vaikka se tekis sen kyllä itekin pyytämättä

14. jasse78

jasse78 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vielä palatakseni kysymykseen...

Kuinka saan SP1:n asennettua, kun itse en sitä osaa asentaa?
    (ilman, että kone menee jumiin)

15. 79atanos

79atanos Regular member

Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Jostain kumman syystä tuli mieleen kysyä että miten noi päivitykset lataatte ja asennatte, Ohjauspaneelin Windows Updatetilla vai asennustiedosto nettiselaimella Microsoftin sivuilta? (ihan kuin täällä nyt olisi välttämättä mitään väliä?) Itselläni kaikki päivitykset onnistunut tähän asti ilman ongelmia ja joka kerralla käyttänyt Windows Updatea...

16. kmhr72

kmhr72 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulle Windows Update ilmoittaa, että uusia pävityksiä saatavilla ja ne voipi tuolta Updatesta käydä lataamassa. SP1:nen nyt on ilmoitellut jo reilun viikon ilmoitellut tulostaan, mutta en ole sitä vieläkään ladannut.

17. 79atanos

79atanos Regular member

Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Lataa ja asenna, rohkeesti vaan. Palautuspiste luodaan automaattisesti (jos asetettu käyttöön, voi myös siis luoda manuaalisesti). Jos jotain menee vituiks, voit koneen käynnistyessä (ennen Windowsin latausikkunaa) painaa F10 tai koneesta riipuen jotain muuta millä sitten pääsekään valitsemaan esim vikasietotilan, ja valitse sieltä ajankohta, jolloin Windows toimi oikein.

Jos ei toisenkaan kerran suostu asentumaan, ota yhteyttä koneen valmistajaan ja MS:n tuotetukeen. Ja kun toi SP1:n asennus on epävarma, tee varmuuskopiot sitä ennen kaikista tärkeistä tiedostoista (esim dvd-levyille).

18. Tomba_76

Tomba_76 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sp1 asentu nätisti mutta tiedon siirto hidastui osalta ohjelmia. kuten msn ja jotku dirver päivitys ohjelmat, mutta utorrent ja www selaimet pelaa hyvin... onko tohon joku tcp ip jne softa joka korjaa ?

19. Tomba_76

Tomba_76 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    dublicate :D

Viimeksi muokattu: 03.07.2008
  20. Vigilante

Vigilante Guest

ekkai sää varettele??

21. Tomba_76

Tomba_76 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Missään ei puhuta waresta taikka edes piraatista vai?
    Ja it sivuil myös juttua hidasteluista sp1 jälkee.
    Niin eipä vedellä omia johto päätöksiä.

Jaa tämä sivu