Pari viikkoa sitten alkoi näyttö sammua kesken työskentelyjen itsestään, sekä myös ollessaan toimettomana. Hiiren tai näppiksen kosketuksista ei reaktiota, kone piti buutata aina uudellen. Eilen ei masina enää näyttänyt mitään kuvaa, kokeilin kahdella muulla ehjällä näytöllä, sama vaikutus, meinaa aueta käynnistyksen yhteydessä, mutta siirtyy samantien virransäästötilaan ja pysyy mustana. Olisikohan näytön ohjain rikki vai kenties joku uusi virus? (win XP)
Täsmennystä: Monitori/t irrallaan tornista (virta kytkettunä "no singal"), tornissa virta tai ei, tekee seuraavaa: MONITORIN PIUHAN KUN KYTKEE NÄYTÖNOHJAIMEEN, MONITORI SAMMUU HETI! Onkohan näytönohjain oikosulussa tai jotain? Apuja!
Mulla on ihan sama homma ja kun ostin just uuden näyttiksen joka on ollu mulla ny pari viikkoo.... Mä lisäsin RAM:ia lisää mut ei näyttö toiminu enää meinas koko p***a lentää seinään
Miten sait ratkaistua ongelman? Auttoiko muistin lisääminen? Masina on vielä yrityksen oma, ohjelmineen. Olisikohan sähkövika? Aika toivotonta se on laskuja tehdä kun ei näytössä virtaa...
otaha kuule silmät käteen ja lue uudestaan Mä lisäsin RAM:ia lisää mut ei näyttö toiminu enää meinas koko p***a lentää seinään
Vika luultavasti näytönohjaimessa, jos mahdollista kokeile toisessa koneessa tai toista näyttistä tuossa koneessa.
Näytönohjain uusittu just (club 3d gf 7500 agp 256m),aikaisempi sappire 128m. Kokeiltu 2:della muulla näytöllä kans. Katkaisee näytöstä virran heti kun näytön piuhan yhdistää korttiin. ?
Voi #&?"¤%#"/(###, ei ollut apuja täysin samanlaisen emon vaihtamisella, ongelma aivan sama uudella (samalla) emolla! Onko toivoa?
Koita nyt toisella näytönohjaimella, luultavasti näyttis viallinen tai yhteensopivuus ongelma tuola emolla.
Tai kuten meikä teki, että runttasin vahingossa AGP näyttiksen PCI-E väylään, tarkista onko oikea kanta? Onko koneessa integroitu näyttis kanssa?
En täysin luottaisi laitekorjaajiin, yhdellä tutulla sammuli kone ja liikkeen korjaaja sanoi koneen sipanneen, tutkin konetta ja ei siinä ollut muuta vikaa kuin virransäästö oli päällä.
Juu mun pikkuveli sano et se yritti saada vga naaras liitimestä alumiinia pois mut ei saanu ja pisti liittimen siihen alumiinien kanssa ja alumiinia meni liittimen sisään. Se selitti meikäläisen ongelman ja pikkuveli maksaa...