Elikkä oma adsl-päätelaite oli sammunut yks päivä ja en saanut sitä enää päälle vaikkakin laite lämpeni normaalisti. Itse päätelaite ei kuitenkaan ole ongelmaa, vaan koneen verkkokortti, joka ilmeisesti vaurioitui samalla kun adsl-päätelaite. Tietokone lähtee päälle mutta uusi päätelaite ei saa yhteyttä koneelle ja koneen takana palaa verkkopiuhan vieressä KOKO AJAN vihreä valo vaikka suljen koneen (sammuu vasta virtalähteen sammutuksen jälkeen.) Windows myös käynnistyy paljon hitaammin ennen n.1,5min nyt 5min. Windows ei myöskään sammu vaan jummittaa lopusssa ruutuun "sammutetaan windows". Itse epäilen että kyse on ukkosvauriosta ja verkkokortti olisi rikki. Windowsin hitaus johtuu luultavasti verkkokortin osittaisesta toimimattomuudesta (windows tunnistaa laitteen ja ilmoittaa että on yhdistetty ja suojattu palomuurilla, mutta laitetta ei voi ottaa pois käytöstä.) Eli mikä vikana?
riippuu ihan kuinka kattava kotivakutus on. Ite muistelisin kun mun vanhemil oli viel vanha modeemi liittymä ja siihen iski ukkonen niin kyllä kotivakutus korvasi sen vaurion kokonaan