Tulin ostaneeksi tuollaisen kiintolevyblokin, ja asentaessa huomasin ettei kunnollista kontaktipintaa blokiin ole mahdollista saada, kun kovalevyjen(WD) sivut ovat niin epätasaiset. Tarvitseeko laittaa mitään väliin lämmönjohtavuuden parantamiseksi, vai laittaisko lämpötahnaa kiinnitys kohtien ympärille? Letkuliittimiäkään ei mukana tullut joten 1/8 kierteellä olevat liittimet sopii. Kannattaako kierteeseen pistää putkiteippiä vai hommaanko kuparitiivisteen väliin? vai ehkä molemmat?
Kyllä siinä mielestäni vähän järkeä on kun kiintolevyn lämpötila voi nousta rasituksessa aika ylös varsinkin jos kaikki muut osat on vesijäähdytetty ja kotelotuulettimia ei ole käytössä.
No just, en mä oliskaan halunnut saada vastauksia itse kysymyksiin. Ei tässä nyt mistään vesijäähyn järkevyydestä/kannattavuudesta ollut kyse, jokainen voi tehdä ihan omat valintansa. Mulla on tuossa työnalla vesijäähdytetty htpc, johon ei tule siis itse koteloon kuin yksi puhallin, ja sekin on virtalähteessä. Pumppu (Swiftech mcp655) ja jäähdytin (GTX 360 lite) tulee muualle. Jäähdyttimeen tulee kaksi noctuan 12cm puhallinta. Vesiblokeja tulee neljä, prossu,piirisarja,kovot sekä näyttis. Ehkä muisteille voisi vielä blokin hommata. Mihin ne loput viisi sitten tulisi? Normaalisti niitä propelleja sieltä kotelosta äkkiä löytyy se 10kpl.
No vastataan itse kysymykseen eli: En näe tarpeelliseksi laittaa mitään ylimääräistä levyn ja blokin väliin sillä eihän se niin paljoa sentään kuumene kuin prossut yms.. En myöskään ole putkimies, mutta tilanteesta riippuen saattaisin laittaa sitä teippiä liitokseen jos tuntuu että on muuten vähän väljä.
Kiitos. Pakko niihin liittimiin on jotain laittaa kun, niissä ei ole o-rengas tiivisteitä eikä mitään. Putkiteippiä kai sitten kietasen kierteeseen, niin eiköhän se sillä pidä.
Gpu, emon virransyöttö x2, Nb, Sb, = yksi bloki ja heatpipe+ siili hässäkkä. Virtalähteen puhallin jäädyttää niitäkin osittain. Emohan on siin Asus Maximus Extreme jossa on piirisarjalla bloki jo valmiina. Cpu = yksi bloki. Kiintolevy x2 = on yksi bloki. Muistit = yksi taikka kaksi. Ymmärsin kyllä pointtisi, mutta siitähän ei tulisi enää mitään jos joka osalle täytyisi hommata oma bloki, ja näin se tietysti olisi jos lähdetään tekemään vesijäähyä "karvalakki" mallin emolle.