Uutta konetta varten inffoa kaipailen.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi juusp 08.06.2008.

1. juusp

juusp Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä oon kasaamassa uutta konetta, ostan kuitenkin vasta parin viikon päästä ku ne uudet näyttikset julkastaa.

Tällaista pakettia olen miettiny:

Kotelo+virtalähde: Antec Sonata III (varma)

Prosessori: Q6600 vai e8400? Kumpi parempi? Boxedi oon tilaamassa en aijo kellottaa ainakaan näin aluksi, koska siittä kokemusta ei löydy. Ehkä vuoden-pari päästä.

Näytönohjain: 8800GTS vai uusi radeon 4850? 4870 tulee luultavasti olemaan liian kallis minun budjetilleni, joten onkohan tuo 4850 parempi kuin 8800gts?

Emolevy: Olen ajatellut abit ip35-e:tä. Tuleekohan sillä pärjäämään vielä 2-3v päästä? Muitakin lankkuja saa ehdotella.

Muisti: halvimmat muistit 4gb

Dvd-asema: Samsung SH-S203D

Käyttöjärjestelmä: Niin tämä onkin varmaan enään suurin kysymys, Vista vai XP? 64bittinen pitäisi ainakin olla jotta saan muisteista kaiken irti, joten onnistuuko tämä xp:llä vai ostanko Vista home premium?

Kovalevy: Ostin eilen WD5000aaks:n vanhaan koneeseen, jonka aion pistää tähän uuten.

Hinta tulee olemaan 700-800e ilman käyttöjärjestelmää.
    Sellainen kysymys vielä että voiko tuon oem-windowsin tilata vaikka en osta kovalevyä? Ei ole oikein selvinny miten tää OEM menee.

2.  
  3. Fredke

Fredke Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tässä pari kysymystä mihin minäkin haluaisin vastauksen. Olen itsekkin hankkimassa tässä uutta konetta ja listoilla vahvimmillaan ovat näytönohjailmelta juuri nuo kyseiset ohjaimet. Tuleehan ne GT-200 mallitki tossa.. Pikemminkin että kannattaako tässä vaiheessa enään ostaa osia, eli kannattaako odottaa uusiin julkaisuihin? Sais luultavasti noi GTS:ät vähän halvemmalla jne

4. sampotus

sampotus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jos tulevaisuutta ajattelee niin osta mielummin Q6600. KANNATTAA odottaa 4850 julkaisua tulee maksamaan alle 200e ja 10% gts:sää nopeampi kun kalleimmista 8800gts:tä saa maksaa vieläkin päälle 200e käyttöjärjestelmissä olen vahvasti sitä mieltä että jos pelaaat niin ÄLÄ KOSKE VISTAAN. 64bit xp on varmasti hyvä valinta.

5. juusp

juusp Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo oon tässä nyt katellu vähä tarkemmi elikkä aattelin p45 emon ostaa ja Q6600.

Oon kyllä kääntymässä toho vista home premium 64bit kun se kuitenki tulevaisuudessa tulee olemaan parempi kuin xp(ainaki joskus :D), haukuttiinhan xp:kin aluksi =)

6. sampotus

sampotus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ÄLÄ KOSKE SIIHEN VISTAAN. se ei tule IKINÄ olemaan parempi kuin xp. kahden vuoden sisällä tulee windows7 ja sitä ennen vistan kaikkia bugeja sun muita saada korjattua. ainakaan ihan heti.

7. Kofler

Kofler Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sanoisin vaa et mulla on nyt ollut vista jonkun aikaa eikä se mun mielestä oo läheskää nii huono ko väitetään.

ja kannattaa venata sitä radeonin 4850 näyttistä

8. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    "ÄLÄ KOSKE SIIHEN VISTAAN. se ei tule IKINÄ olemaan parempi kuin xp. kahden vuoden sisällä tulee windows7 ja sitä ennen vistan kaikkia bugeja sun muita saada korjattua. ainakaan ihan heti."

Ensinnäkin:Tämä aihe ei kuulu tänne.
    Toiseksi:SUURILLA KIRJAIMILLA EI SAA KIRJOITTAA KOSKAAN!
    Kolmanneksi:pelit toimivat itsellä Vistassa paremmin kuin XP:ssä, joten...johtopäätös on...?;)

Jaa tämä sivu