Terve. Omistamani Fujitsu Siemensin kannettava takkuilee. Kun yritän käynnistää sitä, koneen näyttö pimenee juuri ennen sitä kohtaa missä pitäisi valita käyttäjätunnus jolla kirjaudutaan sisään. Mustalle näytölle tulee ikkuna jossa lukee: lsass.exe - Järjestelmävirhe Objektin nimeä ei löydy Kun painan OK, kone käynnistää itsensä uudelleen. Lopulta ollaan taas samassa pisteessä. Vikasietotila ei ole tietenkään auttanut tähän ongelmaan. Windows ei päästä kirjautumaan sisään millään ilveellä. Mitä pitäisi tehdä? Koneella on paljon minulle erittäin tärkeää tavaraa joista ei löydy varmuuskopioita (hyyyvä minä. Kannatti olla varmuuskopioimatta...). En haluaisi tyhjentää koko konetta, enkä muutenkaan ymmärrä koneiden päälle paljoa. Olen siis kirjaimellisesti sanoen pulassa. Minulle on ehdotettu, että ottaisin koneesta C-aseman irti ja löisin sen kiinni toiseen tietokoneeseen. Sitten lisäisin sinne tämän mahdollisesti puuttuvan/vioittuneen tiedoston tai vaihtoehtoisesti pelastaisin kaiken mikä on minulle tärkeää. Noh, pöytäkoneeseeni tuota ei voi lyödä kiinni kun tarvitsisi jonkinlaisen välikappaleen jota en omista. Yksi kaverini taas oli sitä mieltä, että minun pitäisi yrittää sorkkia koneen C-asemaa Linux Live-CD:n avulla. Saisin ainakin koneen käyntiin. Noh, tuli kokeiltua eikä Linukka päästänyt koskemaan Windowsin tiedostoihin. Lisäksi homma tuntui jotenkin riskialttiilta kun en ollut varma mitä olin tekemässä. Mutta kuitenkin... Löytyykö mainitsemalleni ongelmalle mahdollisia syitä? Voisiko auttaa jos saisin tungettua tuon tiedoston koneeseen jotain kautta? Ainahan voisin ostaa itselleni jonkun ihmeadapterin tai muun vastaavan jonka avulla saisin C-aseman kiinni johonkin toiseen koneeseen... Kai? Noh, miten vain. Asiantuntijat (ja mikseivät muutkin) saavat esittää mielipiteensä.
http://support.microsoft.com/kb/883268 Tuo ilmeisesti toimii, jollei ole tiedostoja vioittunut tai haittaohjelman muuttanut jotain muuta. Kokeillaan ensin "Viimeksi toiminutta" kokoonpanoa" eli Last Known Good Configuration Sitten jos se ei toimi, niin vikasietotilan komentorivilla suoritetaan seuraavat Sc query HTTPFilter Sc query KDC Sc query Netlogon Sc query NTLMssp Sc query PolicyAgent Sc query ProtectedStorage Sc query SamSs Sc query Eventlog Sc query PlugPlay Tsekataan arvo (TYPE pitää olla 20 WIN32_SHARE_PROCESS) ja vialliselle palvelulle suoritetaan sc config Service Name type= share esimerkiksi sc config Netlogon type= share Jos pääset kirjautumaan, niin tämä artikkeli voi olla myös asiallinen Sasser-matoviruksen muunnosten poistamistyökalu on saatavana