Windows XP ei käynnisty?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi bpacker 28.05.2008.

1. bpacker

bpacker Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelma on seuraava:

Kannettava koneeni avaa vain mustan ruudun josta voi valita 3 erilaista vikasietotilaa, normaalin käynnistämisen tai edelliset toimivat asetukset.

Mutta valitsee näistä minkä kohdan tahansa, kone palauttaa aina itsensä hetken päästä takaisin tähän samaan valikkoon.

Mitähän olisi tehtävissä?

2.  
  3. Spardy

Spardy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsellä on täällä töissä samanlainen ongelma. Asiakas toi sellaisen koneen kunnostettavaksi ja olen tapellut sen kanssa koko aamun. Kone ei anna edes päästää windowsin asennukseen, että olisin korjauksen vetänyt tai kokkeillut formatoida ihan koko koneen, kun lupa oli. Kone jumittuu vain asennustiedostojen lataamisen jälkeiseen mustaan ruutuun, joka pitäisi näkyä ennen varsinaista asennusta vain parin sekunnin ajan.

Aikoinaan sama vika vaivasi omaa konettani, mutta asia korjaantui sillä, kun asennin ulkoiselle kovolle Ubuntun, jonka jälkeen Windows XP asennus antoi tehdä korjausasennukset sun muut.

Kokeilin ensin Ubuntun 8.04:n asentaa ihan uudelle kovolle, jonka laitoin koneeseen masteriksi. Levy päästää kielivalikkoon ja antaa sen jälkeen valita, käyttääkö Ubuntua turvallisesti graafisessa ympäristössä ilman järjestelmämuutosta vai asentaako sen koneelle. Kummallakin vaihtoehdolla tulee esiin BusyBox 1.1.3 tai jokin vastaava, joka valittaa "Job Controll off" tai jottain vastaavaa. Saman tempun tekee 7.03 (tai mikä se nyt olikaan) kanssa. Kokeilin myös eri kieliä, mutta lopputulos oli sama.

Koneen rautaakin olen koittanut vaihtaa, jos ne on koittanut jotain herjata. Näytönohjaimen vaihdoin, RAM-palikat vaihdoin ja verkkokortin otin väliaikaisesti pois käytöstä. Itse BIOS tuntuisi pellaavan kuten pitäisikin.

Toivottavasti tästä ei tullut nyt kovin sekavaa.

4. bpacker

bpacker Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos asiantuntevasta vastauksesta.

Kaikki ratkesi kuitenkin lopulta siihen etta asensin windowsin uudestaan.

Jaa tämä sivu