1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi tietokone- nopea yhteys

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi setuulikk 26.05.2008.

1. setuulikk

setuulikk Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen ostamassa uutta tietokonetta ja mitä enemmän täällä netissä pyörin, sitä enemmän menen ulalle siitä millaista konetta edes tarvitsen.
    Meillä on valokaapeli kotiin saakka ja tulevaisuudessa sieltä tulee mahdollisesti myös tv-ohjelmat (älkää kysykö miten, niin on luvattu).
    Siksi uuteen koneeseen tarvis ottaa sekin huomioon että sitä voisi käyttää esim. videoiden lataamiseen netistä, tms. Pelaamiseen sitä voidaan käyttää jonkinverran, mutta ei mitään huippuluokan pelikonetta kuitenkaan tarvita. Näyttö saisi olla vähintään 22 tuumaa ja hintaa paketille mielellään n.800 egee. Käyttiksestäkään en päässyt hajulle että Vista (ja vielä mikä niistä versioista) vai XP?
    Auttakaa hyvät ihmiset jotka ymmärrätte näistä jotain, että onko olemassa hyvää valmispakettia tai osaisko joku kertoa mistä osista kannattaisi koota hyvä paketti (kokoamisen hoitaisi sit joku muu taho;)?

2.  
  3. setuulikk

setuulikk Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin ja vielä lisäkysymys: mitä eroa on kaksiydin ja neliydinprossulla edellä mainitsemassani käytössä? Jos konetta käyttää esim.tv:n katseluun
    valokaapeliyhteydellä niin onko kaksiydinprossu ihan turha (vai vaikuttaako se mitenkään siihen)?

4. Skebab

Skebab Guest

Tällänen on ihan kiva pöytäkone paketti, pyörittää Crysistä High grafiikoilla kevyesti. Parannettavan varaa toki on, mutta se tietenkin aina näkyy hinnassa.

* Intel Dual Core 2,0 Ghz
    * GeForce 8800Gt 512Mb GDDR3
    * Elitegroup P35T-A
    * 320Gt SATA II Kiintolevy
    * Nexus 500W Virtalähde
    * Kingston 3 GB 800Mhz DDR II
    * DVD RW+/-

muuta;
    MS VISTA Premium FI OEM
    Kasaus palvelu

686€

sitten tuohon mahtuu joku näyttö vielä, menee vähän päälle 800€. Xp:tä on jo sen verta vaikea löytää. Vielähän niitä saa, mutta tiedä nuita huhuja että kuulemma enään Toukokuuhun asti. Eli suosittelen itse kyllä vielä XP:tä, mutta sen käyttöjärjestelmän versio ei hirveästi näyi hinnassa, elikkä ota ihan mielesi mukaan. Professionalin suosittelen ottamaan niin ei oo sellanen ''karvalakki versio´´.

tuolta linkistä näkyy niiden erot!

Vistaa toki voi ottaa mielensä mukaan, mutta turhaa kuormittamaan konetta, vaikka tuon sortin kone jo pystyykin pyörittämään sitä, sen kummempia eroja. Suosittelen vista tapauksessa Premiumia.

32 bittisen ja 64 bittisen eroista tulee mieleen se muistin sieto määrä ja tässä paketissa on 3gigaa joten sen vielä tukee tuo 32 bittinen. Joten suosittelen sitä 32 bittistä, kun 64 bittinen on huonossa valossa. Korjatkaa jos olen väärässä, kuulemma jotain ongelmia sen kanssa liittyen ajureihin tai muuhun. Enpä ole ehtinyt perehtyä asiaan.

Kenties muita viisauksia!?

5. Skebab

Skebab Guest

Neliydin prosessori voi käsitellä useampaa sovellusta samanaikaisesti. Tälläisen käsityksen itse olen saannut. Se tietenkin näkyy myös hinnassa. Se myös vie enempi virtaa, joten kannattaa miettiä tarvitseeko sitä todella.

enemmän virtaa -> isompi virtalähde -> isompi virrankulutus ->

Jaa tämä sivu