Tuttuni meni poistamaan rankemmalla kädellä tiedostoja koneeltaan ja teki sen jälkeen levyneheytyksen, nyt kone ei löydä käynnistystiedostoa ja XP pitäis asentaa uudestaan. Asennuslevyke on, mutta nyt tahtoisin viisaammilta varmistaa kummalla tavalla teen asennuksen. Tapa 1: Windows XP:n uudelleenasentaminen Windows XP:stä vai Tapa 2: Windows XP:n uudelleenasentaminen käynnistämällä tietokone Windows XP:n CD-levyltä Tää on mullekin ihan ensimmäinen kerta, kun joudun tän uudelleenasentamisen tekemään. Microsoftin sivuilta oon ohjeita lukenut, mutta, mutta... teenkö mä ns. korjausasennuksen vai koko systeemin uudelleenasennuksen?
Suosittelen,että kokeilet ensiksi korjausasennusta, tuolla ohjeistusta. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/313946
Kiitos erittäin selkeistä ohjeista! Kunpa Microsoftkin tekisi näin selkeät oppaat omille sivuilleen=), vaikka mihinkäs mä niitä sivuja tarviin, kun on Afterdawn!
"Tiedosto NTLDR puuttuu." Käynnistä uudelleen painamalla CTRL+ALT+DELETE. Tämmöinen teksti näkyy koneen alareunassa. Kun painan ctrl+alt+del, kone lataa jonkin aikaa ja palaa taas samaan tilaan. Pakotin koneen kiinni ja aukaisuvaiheessa lipsuttelin F8:ia, mutta aina se palaa tuohon tilaan, missä on paljon jotain numeroita sit lukee toi yllä mainitsemani teksti. Miten mä pääsen BIOSiin, että voin aloittaa sieltä käsin XP:n korjausasennuksen? Pitääkö mun ton tekstin jälkeen kirjoittaa joku komento millä menee BIOSiin?