Eli kun koneessa on asennettuna Windows Xp ja tarkotus olisi asentaa vista siihen päälle, niin, että kaikki tiedostot ja mahdollisesti asetuksetkin säilyisivät ja siirtyisivät automaattisesti vistan puolelle ja Xp poistuisi koneelta kokonaan. Miten tämä käytännössä toimii ja mikä olisi viisain tapa tehdä tämä? Toista kovalevyä ei ole mihin olisi voinut siirtää vanhat tiedostot.
Käsittääkseni päivitysversio vistasta säilyttää vanhat "omattiedostot" yms. Mutta kuitenkaan en suosittele päälleasennusta, jos tärkeitä tietoja on säilytettävä. Enkä yleensäkään suosittele vistaa muutakuin uusiin koneisiin ensiasennuksena.
Itse asensin Vista Ultimaten XP:een päälle ja se onnistui hyvin.Asennuksen jälkeen C: juuressa näkyy old Windows josta saa siirrettyä tarvittavat tiedostot vistaan ja sen jälkeen voi poistaa kokonaan old kansion.
Kaikki kuvatiedostot, musiikit, jne jne jne löytyi old windows kansiosta? Mitään ei puuttunut? Siirsikö Vista automaattisesti mitään asetuksia tai tollasii? Vai oliko ihan clean uus vista?
Ei kahta viestiä peräkkäin! Niin sinulla on tavallinen Ultimate? Päivitysversiolla olisi helpompaa, suosittelen että otat tärkeimmät tiedostot sieltä jonnekkin muualle ja formatoit ja asennat vistan. E:Jos vista on pakko asentaa...
Mmm, oha toi vista aika paskanakki mut kelasin vaa tota DirectX 10:mppii. Mut eikai se nyt ole niin välttämätön.
Njoo, sillee tol DX10 ei tee viel mitään kun mikään peli ei taida oikeen tukee sitä, vista nyt on hienompi ja tyylitellympi kuin xp, mutta myös raskaampi. PS.Tyytyväinen vistan käyttäjä.
Hyvä mies sä et halua Vistaa koneelles. Sössit sen pahan kerran, ja tulet katumaan tekoasi. Mun läppäriin tuli vista mukana, ja olen tässä nyt vistaan jumittunut kun ei ole XP:n lisenssiä ostettu, ja mistäköhän sitäkään enää saa kun sen markkinointi on tietääkseni lopetettu.