Moi! Haluaisin tietää onko kenelläkään muulla tapahtunut samaa kuin minulla. Tilasin syyskuussa Soneran kaapelimodeemi liittymän 8M/1M asuntooni. Yhteys toimi moitteettomasti, mutta joulukuussa Sonera lähetti minulle ensin ADSL-modeemin postissa. Ihmettelin että mikäs tämä juttu nyt on, sitten n.2 viikkoa myöhemmin tuli kirje että kaapelimodeemi liittymät vaihtuvat ADSL-liittymiksi tammikuussa. Kirjeessä luki myös että palvelun nopeuksien parantamisen vuoksi liittymä vaihtuu. Kaapelimodeemi liittymät loppuvat siis kokonaan. Helmikuussa sitten ADSL-liittymä alkoi toimia, mutta kaapelimodeemi liittymäni toimii myös edelleen. Asunnossani on siis kaksi 8M/1M liittymää enkä maksa kuin ADSL-liittymästä. Tämä sopii hyvin kun meillä on kaksi konetta taloudessa. Mitä siis pitäisi tehdä? Onko asiakas velvollinen ilmoittamaan asiasta? Tuntuu hassulta että liittymän piti loppua ja samalla ADSL-liittymä on n.5€ kalliimpi kuukaudessa! Onko tämä nyt vaan joku Soneran kikka saada asiakkailtaan enemmän maksua liittymästä? Olen nyt muuttamassa kuukauden vaihteessa ja ajattelin kokeilla yhtä kikkaa. Sanon ADSL-liittymän irti ja testaan toimiiko kaapelimodeemi vielä irtisanomisen jälkeen uudessa asunnossani joka sijaitsee yhden kerroksen vanhaani yläpuolella. Jos on jotain hyviä vinkkejä niin tänne vaan. Kiitoksia jo etukäteen kaikille.
soneralta varmaan unohtunut poistaa tuon kaapelimotuyhteytesi mac-osoite laitteelta. voi olla että yks kaunis päivä ei enää toimikkaan, että älä luota sen varaan.