Kyseinen näytönohjain ulisee/vinkuu riippuen grafiikasta mitä se piirtää. Esim elokuva/työpöytä käytössä ei kuulu ylimääräisiä ääniä, mutta tietynlaisessa grafiikassa kylläkin. Valtaosassa pelejä ei kuulu mitään, mutta esim. pelien valikoissa ulisee. Parhaimman esimerkin antaa Age Of Empires 2, jossa näyttis ulisee niin kovasti etten pysty pelaamaan. Samoiten esim atitoolia ajaessa kuuluu hirveä "ii,uu,ii,uu" ääni. Pari keskustelua olen löytänyt suunnilleen tämmöisestä aiheesta, mutta aina vaan "se on se poweri". Ääni kuuluu kyllä 99% näytönohjaimesta (tai sitten emolevystä sen kohdalla, mutta veikkaan tosin). Kellään tietämystä vastaavasta? Itse veikkaisin jotakin näytönohjaimen kondensaattoria. Lieneekö takuuseen riittävä syy?
Mikäs emo sulla on? Mulla nimittäin ihan sama ongelma G92 GTS:ssä..Crysiksen valikossa vinkuu aikas kivasti konkat tai kelathan ne siellä varmaankin huutaa..
Juuri esim. Crysiksen valikko on hyvä esimerkki siitä vinkunasta. Emolevy on P5K ja powerina Antec NeoHe 500W. Nyt kun otin tuon koneen tähän pöydälle auki niin kyllä tuolta näytönohjaimesta kuuluu muutenkin hazardeja ääniä, mutta ne vaimentuvat kyllä koteloon. Tuo vinkuminen vaan tuppaa tulemaan niin hyvin tuulettimien huminoiden läpi, että korvat vuotaa verta.
Joo..on se sit varmaan se näyttis..ite ensi epäilin täs IP35ssä olevia keloja prossun vierellä..Kyllähän tuo takuuseen kuuluisi mennä..