1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows update ongelma

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Sirloin 05.05.2008.

  1. Sirloin

    Sirloin Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli tosiaan, ajoin winukan levyltä windowsin korjauksen koneelleni pari päivää sitten ja tämän jälkeen on ollut ongelmana se, että windowsin päivitykset eivät suostu asentumaan.

    Aina kun koneen käynnistää niin windows update ohjelma rupeaa latamaan samaa / samoja päivityksiä (esim. Windows installer 3.1, Windows XP tietoturva päivitys), sitten ohjelma ilmoittaa että päivitykset on ladattu koneelle ja ne on valmiita asennettaviksi. Sitten kun ne laittaa asentumaan niin ohjelma vaan sanoo hetkenpäästä että seuraavia päivityksiä ei voitu asentaa ja siinä on listattu ne kaikki päivitykset jokka se on "ladannu". Eli se ei jostain syystä pysty asentamaan mitään päivityksiä koneelleni. Olen koittanut asentaa päivitykset myös nettisivun kautta (windows update), mutta teki ihan saman jutun.

    Aloin jotain ongelmaa jo tässä windowsin ja netin toiminnan välillä aavistella silloin kuin ajoin korjauksen kun minun piti aktivoida windows. Tämä ei onnistunut millään netin kautta, ohjelma sanoi aina että verkkoyhteyttä ei pystytty havaitsemaan tai jotain vastaavaa. Minun piti sitten puhelimella aktivoida windows.

    Muuten netti on kyllä toiminut aivan moitteettomasti molemmilla selaimilla, sekä internet explorerilla että mozilla firefoxilla ja muillakin ohjelmilla kun olen jotain ladannut. Eli ei netissä ainakaan mitään ongelmia ole.

    Mistähän tällainen voisi johtua?

    Kiitos!
     
    Viimeksi muokattu: 07.05.2008
  2.  
  3. Ayaya

    Ayaya Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2006
    Viestejä:
    181
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse kaipailisin ratkaisua samaan ongelmaan. Tosin omalla koneella esim tuo MSN toimii moitteettomasti mutta juuri nuo päivitykset eivät onnistu
     
  4. somebodyy

    somebodyy Regular member

    Liittynyt:
    15.07.2007
    Viestejä:
    1,063
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Oliko ne päivitykset asennettu jo ennen kuin korjasit windowsin? Windows voi korvata korjauksen yhteydessä joitakin tiedostoja, jotka ovat olennaisia sen järjestelmän toimimisen kannalta. Tämä voi aiheuttaa ristiriidan esim jos joku päivitys on asennettu ennen korjausta ja korjauksen jälkeen se lataa ja yrittää asentaa samoja päivityksiä uudestaan. Oma näkemykseni asiasta.
     
  5. Sirloin

    Sirloin Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo, kyllä. Kaikki päivitykset olivat asennettuja ennen korjausta jo. En tiedä mitä windowsin tiedostoja tuo korvaa tuo windowsin korjaus asennus, joten en tiedä onko sitten käynyt niin juuri, mutta onhan se hyvin mahdollista.

    Miten tällaisen ongelman sitten saisi korjattua?

    Tällaista virhettä kone antaa, kun aukaisee joitakin tiettyjä ohjelmia. Tässä tapauksessa CCleaner, mutta sama virhe tulee myös kun avaa Windows Live Messengerin:

    ccleaner.exe - aloituskohtaa ei löydy

    Proseduurin aloituskohtaa InternetGetSecurityInfoByURLW ei löydy dynaamisesti linkitettävästä kirjastosta WININET.DLL.

    Mistäköhän tuo virhe voisi johtua? Virhe ei siis ainakaan näennäisesti vaikuta mitenkään ohjelmien toimintaan, mutta se vain parin ohjelman kanssa tuota virhettä antaa aina silloin tällöin.

    Nyt ei myöskään pysty enään asentamaan windows live messengeriä uusiksi, kun koitin sen poistaa ja asentaa uusiksi, jos se korjaisi tuon virhe ilmoitus ongelman sen ohjelman parissa, mutta ei anna enää asentaa windows live messengeriä uusiksi. Sanoo vain että asennusta ei voitu suorittaa, yritä myöhemmin uudelleen. Kummallista.
     
    Viimeksi muokattu: 07.05.2008
  6. Ayaya

    Ayaya Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2006
    Viestejä:
    181
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itellä ei ole kyllä mitään näitä Sirloin mainitsemia ongelmia esiintynyt mutta muuten kyllä vaikuttaisi sama ongelma olevan
     
  7. download

    download Active member

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1,992
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kärsin samasta ongelmasta viikko sitten. Hae microshitin sivuilta windows installerin uusin versio erikseen ja asennna koneelle. Sen jälkeen lähtee updatet juoksemaan. En itsekkään ymmärrä miten se noin menee jumiin mutta sama homma että korjausasennuksen jälkeen ei asentanut päivityksiä.

    http://support.microsoft.com/kb/893803/fi

    Tuolta tämä: Lataa uudelleenjaeltavan Windows Installer 3.1:n (v2) -paketti nyt.
     
    Viimeksi muokattu: 07.05.2008
  8. Sirloin

    Sirloin Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo mä latasin ton windows installerin jo manuaalisesti aiemmin ku se ei näyttäny tulevan updaten kautta. Mutta nyt mulla on sellanen ongelma, että se ei asenna sitä aitouden varmistustyökalua enkä voi sen takia asentaa mitään muita päivityksiä ja windows on aivan aito. Koitin sillä diagnostic toolillaki niin sano et genuine windows ja sit oon koittanu sil genuine toolil (siis toisella ohjelmalla) varmistaa aitouden ja seki hyväksy... jostain syystä en vaan saa päivityksiä enää ton korjaus asennuksen jälkeen vaikka windows on aivan aito. :s

    Mikä neuvoksi?


    -Sirloin
     
  9. download

    download Active member

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1,992
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    näin se teki minullakin mutta tuo installerin asentaminen ratkaisi ongelman.
     
  10. Sirloin

    Sirloin Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo, mulla ei auttanu, koska en saa ladattua aitouden varmistustyökalua. MIkä on elintärkeä että saa mtn päivityksiä. Sanoo vaan että epäonnistunut aina. Eikä pysty asentamaan windows live messengeriä ei internet explorer 7.. ei mtn mikä liittyy windowsiin tai microsoftiin. :p Koska ei ole sitä aitouden varmistustyökalua.
     
  11. download

    download Active member

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1,992
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jossakin noista vanhemmista viesteistä oli jotain lisäohjeita joita myös tein mutta ne ei itsessään ainakaan auttanut. Olisko sitten että nuo kaikki yhdessä ratkaisi minunkin ongelman. En tähän hätään löytänyt niitä viestejä mutta kokeilen illemmalla löytää ja linkittää.

    EDIT: http://wiki.castlecops.com/Windows_Update_Fix

    Tuolta ainakin ajoin tuon updatefixin

    Mikä on muuten virheilmoitus ??
     
    Viimeksi muokattu: 08.05.2008
  12. jounis

    jounis Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2004
    Viestejä:
    184
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  13. Sirloin

    Sirloin Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Update fix tai sitten jatkuvien toistojen tekeminen auttoi sen verran, että nyt minä sain asennettua ilmeisesti tuon aitouden varmistustyökalun.. mutta kaikki muut päivitykset jatkavat epäonnistumisia.

    Virhekoodi: 0x80246007 <- Tuo on ilmeisesti se virhekoodi miksen saa mitään ladattua tai miksi päivitykset epäonnistuvat.

    Virhekoodi: 0x8007F0CC <- tuossa on virhekoodi miksen saa SP 3:sta asennettua.
     
    Viimeksi muokattu: 08.05.2008
  14. download

    download Active member

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1,992
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  15. Sirloin

    Sirloin Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo, tuo update fix ilmeisesti auttoi minua tuossa asiassa, se juuri rekisteröi BITS-palvelun jne uudelleen. Eileen illalla päädyin lopulta siihen tilanteeseen, että sain KAIKKI muut päivitykset asennettua paitsi sen SP 3:sen. Antaa todellakin tätä virhettä aina: 0x8007F0CC

    Kellään neuvoja tuon virheen korjaamiseen?

    Kiitos!
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2008
  16. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Samaa virhekoodia (ehkä) pukkaa myös mulla asennettaessa sp3:sta. Ei vaan suostu asentumaan. Ilmoittaa vaan, että asennuksessa tapahtui virhe.

    Vinkkejä kiitos ;)
     
  17. Sirloin

    Sirloin Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Löysin ratkaisun tuohon virhekoodiin minkä äskeisessä viestissä laitoin. Näet virhekoodin kun menet windows update sivustolle ja menet aikaisempiin päivityksiin.. sielä painat kysymysmerkkiä kyseisen epäonnistuneen päivityksen kohdalla niin se antaa virhekoodin.

    0x8007F0CC ratkaisu: Sinulla on jokin ohjelma joka muokkaa windowsin boot screeniä tai kirjautumis ikkunaa. Palauta windowsin boot screen ja kirjautumis ikkuna oletuksiin (siis windowsin omiin) niin johan alkaa toimia. Eli tuo 0x8007F0CC virhekoodi tosiaan tarkoittaa, että se päivitys on havainnut muutoksia jossain windowsin ytimen suojatuissa tiedoissa, eli toisinsanoen oot muokannu jtn windowsin tiedostoja. Mutta mulla ainakin tuntu vaikuttavan vain boot screen muokkaus, kaikki muut on päällä vieläkin.

    Kiitos kaikille auttaneille! Näyttää siltä että päivitykseni alkaa vihdoin pikkuhiljaa toimia!! Kiitos!

    Minulla rupesi siis kaikki muut päivitykset toimimaan tuolla Update fixillä, jonka linkki on tuolla muutama posti ylöspäin. Ja sitten Service Pack update rupesi toimimaan tekemällä tuon ylempänä mainitsemani asian.

    Kiitos!
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2008
  18. Vigilante

    Vigilante Guest

  19. Sirloin

    Sirloin Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo sielä oli näköjään oikeen kunnon ohje siihen asiaan. Todella harmittava vika, koska siinä menee kaikki windowsin komponentit sekaisin samalla, jotka ovat jo asennettuina koneelle. Antavat kaikenlaisia virhesanomia eikä niitä pysty asentamaan uusiksi jos poistaa kerran.

    Onneksi sain kaikki toimimaan omalla tavallani. Tuola sivulla näköjään olisi ollut suorat sanat miten korjata se hetkessä!

    Kiitos!
     
  20. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Ei mulla ollutkaan samaa virhe koodia... Se oli Virhekoodi: 0x8007F070

    Eilen en ainakaan tollasesta virhekoodista mitään löytäny et miten se vaikuttaa tohon sp3:n asennukseen. Muilla hajua?? Täytyy vissiin googletella ;D

    EDIT

    Nyt löysin jonkun sivun... Täytyy koittaa noilla ohjeilla.

    Edit
    Juu, eipä auttanut nuokaan ohjeet...
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2008
  21. Sirloin

    Sirloin Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä ainakin löysin sieltä microsoftin sivuilta sellasen sivun missä oli lista kaikista niiden tuntemista virhekoodeista Service Packien asennuksessa. Ja niihin löyty ratkasut. Kantsii yrittää ettiä sitä, harmi ettei oo linkkiä enää tallella. :s Sielä oli joku tonki tyylinen virhekoodi kyllä. Microsoftin sivuilla sielä on paljo niitä virhekoodeja listattu.. kannattaa yrittää ettiä sielt tota virhekoodia.. sitä kautta mäki löysin ohjeen mil saada toimimaan. Niihin on aina ratkasut sielä jos vaan löytyy se virhekoodi.

    EDIT: Nyt löyty ja sieltä löyty se sunki ongelma. Tältä sivulta pitäs löytyä kaikki ongelmat mikkä SP:n asennuksen kans voi ilmetä:

    SP 3 kanssa ilmeneviä virheitä

    Tässä on se mitä sä tarvit:

    0x8007F070 error <-- sillä pitäs kerbo sun ongelma korjaantua, ainaki löysin just ton virheen korjaus jutun. Lue sieltä ohjeet.
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2008

Jaa tämä sivu