Hyvä kotelo (uutta konetta kasaamassa), max 150€?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi De_Nitro 03.05.2008.

1. De_Nitro

De_Nitro Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kun uuden koneen osat hankin, aloin miettimään ja katsomaan vanhaa koppaa tarkemmin, ja mielestäni se on liian pieni, jos pistäisin siihen Noctuan prossu jäähdyttimen siihen pistää (johto helvetti mm. on tiellä...) ja päätinkin miettiä uutta koteloa itselleni. Budjetti on max 150€. Kotelo saisi olla vähän erilaisempi kuin normi (tyylin näin)

Mitä suosittelisitte?

2.  
  3. impulssi

impulssi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tämmöinen löytyy itseltäni

Kotelo tulee palasina postissa ja joudut ite kasaamaan sen. Itse en viittinyt ruveta sitä kasaamaan vaan vein sen suoraan kaupaan ja siellä se sitten kasattiin

4. spotless

spotless Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    antecin p180 tai p182 jos laatu kiinnostaa
    ja jos joku teini-ikkuna pitää olla niin modaa sitten vaikka itse.

(Jos ei ole peukalo keskellä kämmentä.)

5. ITSipuli

ITSipuli Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

toi lihavoitu kotelo painaa 14kg ja risat. onks se jostai lyijystä valettu?

6. Mikaeli26

Mikaeli26 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kun ilmeisesti ei tartte olla virta lähdettä koneessa niin sitten kävis toi mikä minulla on eli Antec Nine Hundred, nätti (paremman näkönen kun kuvassa on), hyvin tuuletettu kotelo (4 tuuletinta valmiina ei kuumene mikkään osa liikaa), muuta suht iso. Tähän olen kuitenkin itte ollu ihan tyytyväinen.

7. spotless

spotless Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ei kyllä se on vaan ihan teräksestä tehty ja oikeen kaunis tuossa lattialla pöydän vieressä. ;)

(material: 0.8mm cold rolled steel)

Ja jos ei satu imuria omistamaan tai kotona on muuten vaan pölyistä,
    niin tuo ninehundred kyllä imasee ne pölyt sinne komponenttien joukkoon oikeen sutjakasti.

muistaakseni siitä puuttuu ne pölysuojat etumaskista,
    mitkä kyllä löytyvät antecin p18x sarjan koteloista.

vai onkohan uusimpiin revikoihin tuosta kopasta jo lisätty ne?

Viimeksi muokattu: 06.05.2008
  8. MurO

MurO Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Iso plussa tälle. Tuuletus on aivan omaa luokkaansa, kiintolevykelkat toimii, virtalähde alapuolella joten asennus on helpompaa ja siistimpää. +etupaneelin härpäkkeet yläpuolella joten kuulokepiuhaa ei potki rikki vahingossa. Säilytysloota pikkutavaralle havaittu myös toimivaksi.

9. lobotomy

lobotomy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    NZXT Lexa Blackline on hyvä

10. Mikaeli26

Mikaeli26 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuossa olet oikeassa että imurista käy, viikon kun on käyttänyt niin etumaski on aika kivasti pölyn peitossa, mutta ei sitä tuonne sisälle mene kuitenkaan niin hirveän paljoa, ja kyllä tässä ainakin jonkunlaiset pölysuojat siis on, paremmat vois tietenkin aina olla, mutta ei tuo minusta ongelma ole, täyden kympin kotelo mielestäni.

11. Sanzu

Sanzu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itteltä löytyy NZXT Nemesis Elite koppa tosta jalkojen juuresta. Tyytyväinen olen ollut. Ei ole tullut toista samanlaista viellä laneilla vastaan. Enkä nyt menis sanomaan että ihan normikotelon näköinenkään olisi.

12. dcellngin

dcellngin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei siinä kotelossa ritilää isompaa pölyfiltteriä oo. Pari kuukautta kun antais olla ilman imurointia niin alkais pölypallot tuulen mukana rullata.

Itse suunnitellut omaan koteloon että jos vaikka etu- ja sivuritilän eteen laittaisi siistiä mustaa kangasta (esim bilteman kaiutinkangasta tjsp) niin estäis jo pölyn pääsyn koneeseen aika hyvin.

Muuten olen hyvin tyytyväinen koteloon. Sellainen 5-10cm pidempi (edestä taakse mitattuna) ja ehkä pari 5,25" korkeampi niin olisi ihan 10+ koppa. (3kpl kiintolevyt, SB X-fi etupaneeli ja 2kpl dvd-asemia tuo aika paljon jo johtoa piilotettavaksi.)

Viileydestä sen verran että vanha P4 3,2ghz Prescott vakioboxedilla kellotettuna 3,9ghz pysyy idlessä noin 40c kotelon sisällä. Vanhalla kotelolla ei ollu toivoakaan saada prossun idlelämpöä alle 45c edes vakiona.

Jaa tämä sivu