niin eli nvidia geforce 6600 256mb näyttiksen lämmöt pyörivät työpyödällä 60C ja pelatessa 80c. Otin näytönohjaimen irti ja putsasin pensselillä puhaltelin ja imuiroin purin vähän että lähti kaikki tarkkaan. siis siin olin semmonen pyöreä osa jonka otin irti että sai pöyt hyvin. missähän mahtaa olla vikaa? ja mulla olis tommonen pieni tuuletin jonka saisi laitettua tonne kotelon sisälle puhaltamaan näytönohjainta päin muuta ei ole paikkoja johon johto tulisi kiinni. apuja!
mites on mutuen kotelotuuletuksen laita? edestä kylmää ja pois takaa/ylhäältä (muualta kuin powerin kautta)? ja jos on tuulettimet kunnossa niin miten on johdot sun muut härpäkkeet? jos johdot on kaikki alhaalta ylös verhona puolessa välissä koteloa niin se ilma vaan ei kunnolla kierrä. Yksi apu tohon kuumenemiseen voi olla että virittää tuulettimen roikkumaan kortin alle ja puhaltamaan näyttiksen tuulettimeen.
noh kotelo tuuletin on takaseinässä niin tuntuis vähän siltä että se puhaltaa ilmaa ulospäin eikä vedä sitä sisään päin onko normaalia? ja sit ei siinä mitään johtoja ole edessä. on mulla olemassa tuuletin mutta ei ole enää johdon paikkaa..
törsöstä vaan kaikelle kansalle... joo itellä on kans toi sama roska näyttiksenä ja lämmöt ovat samat. lienee tuokin passiivijäähdytyksellä? täysin normi lämmöt.
Normilämpö näyttiksellä... kestää sen 100C:n lämmön vielä helposti. Ja takatuulettimen pitää nimenomaan puhaltaa ulos ei imeä sisään, joten siinäkään ei ole mitään vikaa.
Nyt kun päivitin tuolta oma tietokone klickkasin sitä oikeella ja ominaisuudet sit laitteisto ja laite hallinta sieltä päivitin nvidia 6600. nyt speedfan ei näytä enää näyttiksen lämpöjä.
Pölyt jo putsasitkin, kannattaa vielä tarkastaa että onko tuuletin kunnossa. Ja kyllähän tuo näyttis kestää lämpöjä, mutta kuitenkin mitä alhasempi sitä parempi. Itselläni x800xt on 55Cº rasituksessa, zalmani jäähdyttämässä, koska näyttiksen tuulettimen virtaliitin ei toiminut.
Joo ittellä taitaapi olla sama näyttis jopa.. Niin pölyt vaan pois vaikka paineilmalla hiukan... Mulla ainakin lämmöt putosi heti ja enää ei tarvittee pelätä et näyttis rupee liekkii lyömään D: