1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Anysee ei toimii MediaPortalin kanssa?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi kenne76 23.04.2008.

  1. kenne76

    kenne76 Member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En saa Anysee toimimaan MediaPortalin kanssa. Olen yrittänyt versiot, kuin 0.2.0.0 ja 0.2.0.0.3. Jos yritän käyttää versio 0.2.0.0:a, niin silloin ohjelma sulkee heti itsensä kun haen kanavia.

    Versio 0.2.0.3:ssa ilmeistyy seuraava ongelma kuin yritän hakea kanavia, se ei pystyy siheen vaan se pysähtyy.
     
  2.  
  3. SukaS

    SukaS Member

    Liittynyt:
    14.03.2005
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Käytin itsekkin monenmoisia ohjelmia anyseen kanssa mutta loppujen lopuksi päädyin windowsin Media Centeriin. Ajastukset toimii ja helppo käyttää.. Suosittelen tätä jos vain pystyt käyttämään.
     
  4. ipronin

    ipronin Member

    Liittynyt:
    03.11.2006
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kenen76:lle:

    Minulla Anysee 30C toimii uuden Mediaportalin 1.0 RC1 + päivitykset kanssa erinomaisesti. Asennuskitti osaa ladata tarvittavat lisäpalikat kuten MS SQLserver Expressin netistä yms. Jopa Welhon asemien hakutiedot on valmiina. Anyseen BDA ajurin tarvitsee alleen.

    Jopa TV serverkin toimii. Eli minulla on langattomassa verkossa laptop työasema jossa pyörii pelkkä client ohjelma ja voin katsoa serveriltä tulevaa ohjelmaa.

    Sitten on myös sekamuotoisia asennuksia, jossa SQLserverin ohjelmatietokanta on serverillä mutta Slave koneilla voi olla oma digikortti. Näin voi katsella eri kanavanippuja, mutta ymmärsin että serverillekin voi asentaa useamman digikortin.

    Jopa MS MCE langaton multimedianäppäimistö ja siihen liittyvä MCE kaukosäädin on tuettuja.

    Ainoa suurempi ongelma on, että yhdella serverin digikortilla kaikkien clienttien pitää katsoa samaa kanavanippua.

    Mutta clientit kyllä jonkin verran pätkii 54 megaisessa langattomassa vaikka client koneet olisivat nopeitakin. En ole vielä kokeillut langallista 100 megaista jos se olisi parempi. Serverillä toimii nätisti.

    Suosittelen lämpimästi ainakin kokeilunhaluiselle. Ja tämä on vasta RC1 versio. Aikaisemmissa versioissa en tuota server versiota oikein koskaan onnistunut saamaan toimimaan nyt se asentuu ihan nätisti meikäläiselläkin joka ei ole mikään MediaPortal guru.
     
  5. TKrisa

    TKrisa Member

    Liittynyt:
    30.08.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos oivasta Mediaportal 1.0 RC1 -raportista, ipronin. :)

    Tämähän menee mielenkiintoiseksi. Itse olen hyvin tyytyväinen moitteettomasti toimivaan DVBVieweriin, jolla siis ei kuitenkaan voi katsella tai tallentaa maksukanavia. Seuraavaksi olisikin mukava kuulla ajatuksia siitä, onko mitään syytä siirtyä käyttämään tuota Mediaportalia DVBViewerin sijaan Anysee-purkin kanssa, JOS haluaa *VAIN* katsoa töllöohjelmia ja tallennella niitä kovikselle.

    Mediaportalissahan on muita ominaisuuksia ja mahdollisuuksia vaikka muille jakaa, mutta jos ei tosiaankaan aio hyödyntää MP:n kyseisiä puolia, onko Mediaportal - "paketti" kun se on - esimerkiksi hitaampi ja enemmän koneen resursseja syövä kuin DVBViewer?

    Minulla on Anysee E30 C Plus, olen Welhon kaapelissa Helsingissä, ja koneessa pyörii 32-bittinen Windows Vista.
     
  6. ipronin

    ipronin Member

    Liittynyt:
    03.11.2006
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voipi olla että MediaPortal on overkilliä jos haluaa vain töllön. DVBVieweriä katsoin kerran ja sen vaikutti ihan toimivalta. Mutta oli siellä noita säätökohtia ihan turhan paljon näkyvissä.

    Olen kuitenkin yrittänyt löytää sen verran helppokäyttöisen kokonaisuuden että sen voisi antaa perheen vähemmän teknisillekin käyttöön. Microsoftin XP MCE oli ihan jees mutta se ei ole tukenut suomalaista kaapelitelevisiota. Eikä tukenut Vistan Ultimate versiokaan.

    Media Portal alkaa lähestyä sitä mutta kyllä nuo kaupan nauhoittavat digivastaanottimet silti taitavat olla paremmin paketoituja ainakin vielä.

    Mutta olen ollut tästä parin kuukauden ikäisestä Media Portalin V1 RC1 paketoinnista todella yllättynyt positiivisesti.

    Anyseen oma 1.3.6. ohjelma on ollut ainakin minulla kovin epävarnma. Välillä toimii välillä pysähtyy useamman tunnin pyörittyään yms. Tosin saatan testata nyt näitä ihan uusia versioita. Mutta Media Portalista en enää luovu.
     

Jaa tämä sivu