Moi. Olisi aika ostaa uusi pelikone. Hinta saa olla vähän 1000€ nolemmin puolin. Ajattelin tämmöistä kokoonpanoa: Jos jokin osa on hintaansa nähden huono tai muuten mielestänne sopimaton niin ehotelkaahan parempia mahdollisuuksia. Haluaisin tietää: 1. Käyväthän kaikki nuo osat yhteen 2. Kannattaako ostaa 2 vai 4 ydin prosessori jos aikoo pitää samaa kokoonpanoa n. 2vuotta. Olen lukenut että 4ydin on hyvä kun tekee montaa asiaa yhtäaikaa. Aijon ostaa digi sovittimen koneeseen niin eikö se 4ydin olisi hyvä jos vaikka pelaan yhtäaikaa jotain peliä kun nauhotan jotain ohjelmaa? 3. Minkälainen prosessi on koota koko kone itse? Onko se muutakun työntää komponentit koloihinsa ja laittaa piuhat emolevyyn kiinni ja voiko johdot laittaa joitenkin väärin että jokin osa menisi hajalle?
1. Olen melko varma että osat käy yhteen. Varmista vielä vaikka myyjiltä. 2. Kellotettuna Q6600 on ilmeisesti tehokkaampi ku nuo tuplaytimiset. Ja se on halvempikin. 3. Suosittelen että annat niitten koota sen sielä kaupassa, eihän se maksa ku 50€. Ite en ole mikään hirveä ekspertti noissa asioissa mutta tuossa on ainaki jotain sinnepäin
Sopii hyvin yhteen. Pelikoneeseen kannattaa ottaa kaksi ytiminen, mutta 8500 on turhan kallis ota siis 8400. Ja jos vähänkään jaksaa niin kannattaa itse koota. Emon voisi vaihtaa IP35-E:hen kun suurin ero noissa on hinta.
Niin tuossa emossahan on indekroitu ääni ja verkkokortti niin mitä eroa näissä IP35 ja IP35-e nyt siis on? Onko mitään muutakun usbien määrä ja että 533mhz muistit ei käy tuohon IP35 Saako tuohon koppaan eteen muistikortin lukijan ja vaikka pari USBia?
Joo... Olisiko tämä kokoonpano parempi kuin tuo ekassa viestissä oleva? Hintakin on tippunut aika lailla. Riittäähän tuo poweri varmasti?
Nuo muistit on 2x 2GB-kitissä siellä sivuilla, eli saat pari euroo halvemmalla samat(69€). Jos tarttet noin ison kovon, niin ota, mutta F1 sarjassa on ollu joillaki probleemaa, että varmin valinta olisi T166 500GB. Vai? Sonata3-kotelossa tulisi tulevaisuuden kannalta varmempi 500W-virtalähde.
Niin tosiaan nämä 32-bittiset käyttöjärjestelmäthän eivät osaa hyödyntää neljää gigatavua keskusmuistia. Muutenkin uuteen koneeseen kannattais melkein ottaa vista, ellei sitten ole jotain itselle tärkeitä ja kalliita ohjelmia, jotka eivät tue vistaa... Sellaset on kyllä harvassa. Ja vistasta 64-bittinen versio niin saa tuen suuremmallekkin muistimäärälle. Muuten näyttää ihan asialliselta kokoonpanolta.
No IP35 omaa paremman jäähyn ja näin ollen varmasti paremmat kellotusominaisuudet. Lisäksi siitä löytyy firewire jota ei tuosta halvemmasta versiosta löydy...
Totta tuossa Sonata kolmosessa on se asema ja kaikki kotelon tilpehöörit. Ainaki veli osti semmosen ja tuli mukana. En ole sitten ihan varma.