1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MSI P7N SLI Platinum kokemuksia?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Jarska92 20.04.2008.

  1. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Juu elikkä kaipaisin vähän kokemuksia tuosta emolevystä, oon itse hommaamassa ja kiinnostais vähän miten muilla toimii :D

    tuostahan olen jo arvosteluja katsonutkin, mutta miten teillä täällä on pelannut? hyviä ja huonoja mielipiteitä?

    ja tiedän, moni sanoo että "osta intelin piirisarjallinen emo" mutta mää nyt oon päättänyt että 750i piirisarjallisen emon ostan ellei joku tiedä jotain uber intelin piirisarjaista emoa jossa on SLI, PCI-E 2.0 ja maksaa alle 120€ =) ja sellaista ei ole^^

    kun meinaan tässä jossain välissä ostaa ehkä toisen 8800 GT:n... ja kaikki tulee sanomaan "SLI ei kannata, etu on todella vähäinen" joo tiedän :D mutta kylläpä se tarpeeksi tuo lisätehoa, 25-35 prosentinkin lisä FPS:ssä on tarpeeksi minulle :D

    ei tarvitsekkaan 100% auttaa, ja kun 8800 GT näytönohjaimen hinta on ruvennut tuleen niin paljon alas että 512 mallia saa jo alle 180€:lla postikuluineen

    mutta hmm joo, tuossa emolevyssä näyttää olevan paljon hyviä ominaisuuksia ja kaikenlaista, ja se on mustalla piirilevyllä ;P tyylikkäämpi ku on musta :p

    olen miettinyt asiaa jo pitkään, siis että ostaisinko HD 3870 X2 vai päätyisinkö SLI systeemiin ja ostaisin toisen 8800 GT:n, no kun testejä katselin niin 2x 8800 GT näytti vähän paremmilta mitä tuo atin näyttis, ja nyt kun olen uutta emolevyä muutenkin ostamassa niin ostan SLI valmiin emolevyn että sitten kun aion saada lisätehoja niin tulee halvemmaksi ostaa toinen 8800 GT kuin HD 3870 X2 ja myydä vanha 8800 GT pois.

    tuo näytönohjaimen ostohan mulla nyt ei ole vielä edessä, olen suunnitellut seuraavaa näyttis päivitystä vasta kesätyörahoilla tai jotain vastaavaa, joten siihen on vielä aikaa, se miksi katson taas tätä emolevyä on siksi että siinä olisi SLI valmius, se olisi paras 750i piirisarjallinen emolevy 120€:n hintaluokkaan jne.

    tosiaan, en aio muuttaa mielipidettäni ellei joku löydä jotain himo emolevyä samaan hintatasoon (oma budjetti on 120€ posteineen), ja Asuksen P5N-D emolevyn olen jo katsonut läpi mutta mää itse päädyin tähän MSI:n emoon.

    olen vasta säästämässä tuohon emolevyyn, on nyt jo 30€, vanhasta IP35-E:stä uskon saavani 40€, tarvitsen vielä 50€ kuitenkin. ajan kanssa tuokin tulee kasaan.

    lämmöistä en huolehdi, tuuletusta löytyy, eikä tuolla niinkään väliä vaikka piirisarja vähän kuumempana kävisikin.

    ja sitten vielä... en ole mikään xtreme ylikellottelija! itseasiassa tän E8400:kin vakiokellot riittä mulle.

    kiitos jos joku jaksaa kirjoitella tänne^^ kirjoitusvirheitä saattaa olla tai sitten jotenkin tyhmästi sanottu joku kun vähän väsyttää mutta älkää välittäkö :D
     
  2.  
  3. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    9800gx2 jos 2 kortin vauhtia haluat kunnolla...
    E8400 jää kyllä pullonkaulaksi kahdella kortilla, sitäkin syytä kellottaa, jos Nvidian paskaemoilla se edes onnistuu :p
     
    Viimeksi muokattu: 20.04.2008
  4. mrcheeky1

    mrcheeky1 Regular member

    Liittynyt:
    25.10.2007
    Viestejä:
    1,729
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    E8400 pullonkaulana? Mikähän sitten olis prossu joka ei olis pullonkaulana? Ja perustele miksi nvidian piirisarjalliset on paskoja, monessa arvostelussa pärjänneet todella hyvin.
    edit: typo
     
    Viimeksi muokattu: 20.04.2008
  5. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    hmm.. nytkin E8400 @ 3600 MHz ja meinaan pistää sen tuohon tienoille sitten nvidian emollakin^^ tuo näyttis on suunnittelua, emo nyt tulee vaan että olis mahdollisuus pistää SLI jos/kun pistän toisen näyttiksen :p ja muutenkin haluan ostaa uuden emon, ja tällä emolla on aika kova vdroop tän mun prossun kanssa^^

    ja jokaisella on vähän omat mielipiteet nvidian emoista, jokku sanoo ettei vikaa ja jokku haukkuu ja sanoo "EIEI" :D sellasta se elämä on ;P mutta kyllä tuon kuitenkin pitäis toimia ja olla hyvä peli.

    ja tuota 9800 GX2:sta en edes mieti :D:D pääsen paljon halvemmalla kun ostan nyt SLI emon ja sitten joskus kesätyörahoilla toisen 8800 GT:n noin 170€:n hintaan^^

    ja tän E8400:sen pitäis kyllä riittää, ja jos ei riitä niin kellottaa voi, jokku on kyllä kellotelleet tuolla emolla Q6600:stakin 3600 MHz:iin, ja se on jo tarpeeksi hyvä suoritus minulle.

    ja öö, tää E8400 pärjännyt yllättävän hyvin testeissä muitakin prossuja vastaan, ja kellottamalla tää vasta innostuukin^^ vakiokellotkin btw on olleet tarpeeks nopeat mulle :p

    lisää kommentteja saa laittaa :p
     
  6. HeneLoid

    HeneLoid Member

    Liittynyt:
    28.04.2007
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni on 2X SLI Asus EN8800GTS 512Mb ja Asus P5N-D...
    Olen itse ainakin saanut e8400:n kellottumaan ja pyörimään 4.01 Ghz kelloilla ympäri vuorokauden mun nVidia emolla...(Asus P5N-E)
    Ja tuo e8400 ei ole mielestäni pullonkaula (ainenkaan minun, näkökulmasta, ellei sitten joku väitä toisin...)
     
    Viimeksi muokattu: 21.04.2008
  7. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    noniin, hienoa kuulla hyviäkin kokemuksia nvidian piirisarjallisesta emosta! :p mites sulla, ookko 3DMark 06:sta kokeillut ja jos oot niin millasia pisteitä antoi tuolla kokoonpanolla?

    kaikki vaan tuntuu haukkuvan nvidian emoja, no samapa tuo, haluan kokeilla niitäkin tässä :D kellottuvuus emossa ei ole itselleni se tärkein seikka.

    muuten vielä semmosta kyselen... niin ku sulla on P5N-D ja 2x 8800 GTS:ää niin miten lähellä nuo näyttikset on toisiaan? tai siis kulkeeko ilma, käykö kuinka kuumana? jne jne. kun tuossa P5N-D:ssä vaan näyttää olevan PCI-E paikat lähempänä toisiaan mitä tässä MSI:n emossa...

    millaisia kokemuksia muuten tuosta P5N-D emosta? kun se on mun ostoslistan kakkossijalla ja tää MSI:n emo on ykkössijalla... vielä saattaa muuttua järjestys että voinkin ostaa tuon P5N-D emon mutta nyt olen kiinnostunut tosiaan tästä MSI:n vaihtoehdosta^^
     
  8. HeneLoid

    HeneLoid Member

    Liittynyt:
    28.04.2007
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    3DMark:in pisteistä en tiedä... (kun siihen tulee virhe ilmoitus juuri ennen viimeistä testiä.)
    Näyttikset ovat arvioiden 0.4-0.6cm toisistaan erossa.
    Yleisesti minulla, ylempi näyttis käy aina hieman kuumempana kuin alempi... keskilämpö on n.45 C* (eli han Good) ja Rasituksessa keskimäärin 50-60C* ja pahimmillaan 60C* (ellen sitten säädä tuulettimia nopeammalle) Eli lämmöt ovat ihan OK:t
    ja ilman kierrosta ei ainenkaan minulla ole sen kummempaa haittaa , kun pidän koteloa auki + extratuuletin. Kuukausi sitten itsekkin harkitsin tuota MSI emoo ja P5N-E:tä, mutta kuitenkin valitsin P5N-E:n , koska näyttikset olivat samaa merkkiä ja minulle sanottiin, että se olisi just sopiva mun tarpeisiin, niin kuin se onkin... en valita :)
     
    Viimeksi muokattu: 21.04.2008
  9. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    selvä :D hmm... oon saanut nyt tehtyä niinkin paljon töitä että rahaa on kertynyt sen verran ettei tarvitse muutakuin kerää vielä 20€ lisää rahaa ja myydä tää vanha emo about 40€:n hintaan niin sitten voi jo tilaa tuon uuden emon :p

    ja kun huomenna on vielä kauheesti pihatöitä ja muita juttuja niin voi olla että saan kerättyä yhteensä 20€ kaikista töistä huomiselta päivältä :D

    oon nyt katsonut tuosta paljon arvosteluja ja käyttäjien kommentteja, ihan hyvältä vaikuttaa kyllä.

    mutta ei sitä "tunnetta" millainen se emolevy oikeasti on jne niin saa kuvia katsomalla, sen tietää vasta sitten kun sitä pääsee itse näpelöimään =) vähän sama juttu kun peleissä, ei niistä saa sitä tunnetta katsomalla kuvia tai videoita, niitä pitää pelata^^

    ainiin joo oikein kiva juttu ku menee windowskin uudelleen asennukseen ku tulee uusi emo :D:D nojaa... vasta muutama viikko sitten vista puhtaasti asennettu ;P

    mutta asennan vaikkei tarviskaan, ettei tuu mitään ongelmia tai vanhoja turhia juttuja jää windowsiin lojumaan, pitäis poistaa kaikki tietyt vanhat emon ajurit ennenku asentais winukan uusiks ja mää en oo ikään jaksanut säätää vaan uusiks asennus, säästynyt kaikilta ongelmilta ja jos windowsissa on jotain joka kuuluu vanhaan emolevyyn...

    olen itseasiassa nyt aika innoissani että saan tuon uuden emolevyn hommattua, saa tutustua nvidian piirisarjan toimivuuteen (ja ehkä myös ongelmiin ;P), sitten myös mun pitäisi saada jossain välissä mun ostamat muistitkin takuusta (on jo 2x1 Gt aXeRam kitt ennestään, ostin toiset 2x1 muistit kittinä mutta eivät toimineet ja pistin takuuseen)

    niin sitten olisi uusi emolevy ja enemmän muistia, saa myös samalla vähän säätöhommia kun saa asennella kaikki koteloon ja laittaa johdot kunnolla jne, (kestää tunti tai ehkä parikin kun kaiken säätää kunnolla ja laittaa johdot siististi P182 koteloon :D) no tunti ehkä, mutta mun pitää vielä siistiä noita mun modaamia juttuja kotelossa, viilailla vähän irti leikkaamien tuuletinritilöiden reunoja tuosta kotelosta ja sitten sellaisia...

    jos sitä vois ehkä reiän poraa tuonne kotelon lattiaan että sais johdotukset VIELÄ paremmin :D (aivan, kotelo pitää näyttää hyvältä sisältäpäin vaikkei siinä olisi ikkunaakaan, olen erilainen ihminen^^)

    kirjoittelen tänne taas sitten lisää kun olen emolevyn saanut, voin pistää muutaman kuvankin tähän siitä^^
     
  10. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2006
    Viestejä:
    4,404
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    SLI:hän tuossa taitaa olla 16x+8x, eipä tuo tosin ainakaan nykykorteilla hidasta.
    MSI:n BIOS:it ei muuten ole olleet kovin vakuuttavia viime aikoina, ehkä he sen puutteen korjaavat.

    Hyvä että nuoret tekee töitä eikä pyydä isukilta rahaa!
     
  11. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    SLI:han tuossa kortissa tais olla 8x8 SLI tilassa mutta kumminkin kaikki ne PCI-E paikat on 2.0 elikkä tavallaan tupla bandwith...

    no mää oon aina tienannut itse rahat koneeseen ja jatkan sitä rataa vieläkin :D ärsyttävää ku joidenkin tyyppien ei tartte tehdä mitään ja saa kaikki ku pappa betalar -.-

    ja kyllähän kotiväki töistä maksaa, paljon muuten en sitten sitä rahaa saakkaan jos tartten ostaa jotain, kyllähän sitä silloin tällöin rahaa saa vähän jos haluaa syömässä käydä tai ostaa jotain pientä mutteipä sitten kummosempia.

    niin, no saas nähdä sitten millanen bios sieltä tulee :D mitä oon katsonut niin ihan tarpeeksi ainakin säätöjä pitäisi löytyä itselleni jne, joillakin on sellainen "fsb hole" tuossa emossa ku kellottaa ettei pääse paljoa yli 1333 FSB vakaasti, mutta tuohonkin on neuvot miten pääsee tuosta helposti ohi ja voi kellottaa aika pitkällekin, ja joku tyyppi tais sanoa että joku beta bios fixikin tuohon, en oo varma...

    kumman hyvin jokku kellotelleet tuolla emolla ku saaneet Q6600:kin menemään 3900 MHz... ei se omasta mielestä oo paskasti nvidian piirisarjalliselta emolta ;P tosin noilla kelloilla se ei välttämättä oo mikään vakain mahdollinen kokoonpano.

    niin... biosin kanssa on joillakin ollut vaan sitä ongelmaa ettei esim kaikkien muistien latensseja tunnista automaattisesti ja pitää itse laittaa, siis ne perus latenssit mitkä omilla muisteilla on 4-4-4-12... eipä oo mikään ongelma laittaa^^ mun viime emolevy ei edes tunnistanut mun E6600 prossua kunnolla ku piti laittaa FSB itse (automaattisena oli 2000 MHz vaikka tuo prossu on 2400...)
     
  12. jaawi

    jaawi Member

    Liittynyt:
    26.04.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin tossa viikko takaperin uuden koneen:
    MSI P7N SLI Platinium
    E8400
    2*DDR2 800 mhz (Buffalo)
    Club3D GF 8600 GT (passiivijäähdytteinen)
    WD5000KS
    Samsung SH-S203D BEBN
    Antec P182
    Nexus NX-8050 500W 80 PLUS

    Käyttiksen asennuksessa ei vielä ilmennyt mitään ongelmia mutta aina jossain vaiheessa kun on ajureita ja softia asennellut niin alkaa tuleen blue screeniä ja kone boottaa. Blue screen välähtää niin nopeesti et en oo onnistunu saamaan selville mitä se haluaa sanoa.

    BIOSin päivitys (1.1) tuntui auttavan joskin ongelma ei ole kokonaan poistunut. Päivityksen kuvauksessa mainittiin jokin E8400 liittyvä korjaus. Lieneeköhän vika edelleen prossun ja emon yhteensopivuudessa vai onko muisteissa/emossa jotain vikaa...? Ei vielä selvinnyt meikäläiselle mutta ilmoittelen jos selviää.

    Tällä hetkellä kone toimii siten että noin kerran päivässä kaatuu ja puolen tunnin vikasietotila/normaali -boottauksen jälkeen toimii taas moitteettomasti.

    Ai niin. Semmonen mielikuva mulla on et joka kerta kun tuo kaatuminen on tapahtunut niin oon ottanu käynnistyksen yhteydessä levyn pois DVD-asemasta. Tästä en nnyt mene takuuseen mutta kuitenkin...
     
    Viimeksi muokattu: 26.04.2008
  13. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    hmm, oon nyt lueskellut tuosta emosta niin paljon juttuja että tietoa on kertynyt jonkun verran jne :D elikkä sulle neuvoksi... ÄLÄ ASENNA MUKANA TULEVILTA LEVYILTÄ MITÄÄN, jos oot asentanut, niin poista ja lataa netistä uusimmat ja asenna.

    tuo siks että monilla ihmisillä tullut bluscreeniä ja kaatuilemisia melkein kokoaika kun levyltä asennettu softat > poistaa ne ja lataa netistä uusimmat > ei kaatumisia.

    ja sitten sekin että joillakin on windowsin asennusvaiheessa asennus kaatunut kokoaika kun on ollut yli 2 gigaa muistia, niin jättää vaan sen verran muistia ku tarvii > asentaa windowsin > ku windowsissa, lataa kaikki päivitykset > sitten loput muistit kiinni ja kaikki pelaa.

    btw, ja joidenkin on pitänyt myös asettaa muistien ajotukset biosista käsin että toimii kaikki hyvin, koska tuo emo ei oo kaikilla muistien ajoituksia tunnistanut oikein^^

    toivottavasti tuossa tekstissä on vähän apua sun ongelmaan =)

    itsekin tilaan kohta tuon emolevyn, jaan sitten lisää kokemuksia tänne ja jos havaitsen ongelmia ja niihin korjauksia niin kerron myös niistä.

    btw, jos haluaa käyttäjäarvioita joistakin emoista tai jostain niin newegg:stä kun hakee sitä tuotetta ja sitten katsoo käyttäjien kommentit niin sieltä voi löytyä paljonkin apua ongelmiin jne.

    jos englannin kieli sujuu niin tuossa linkkiä > http://www.newegg.com/Product/ProductReview.aspx?Item=N82E16813130159

    tuolla ruvennut oleen keskusteluakin vähän... esim kerrotaan miten ns "FSB hole" saa ohitettua jne jne... tuo siis ilmenee kellottaessa kun yrittää laittaa FSB yli 333.

    ja öö, aika hyvät arvostelut saanut tää emo, nuo huonommat arvostelut on enemmänkin tyyliin "saapui rikkinäisenä, pitää lähettää huoltoon", "ei kone buutannut", "pitää asettaa muistien ajoitukset itse", jne jne... nehän nyt ei ole suuria ongelmia, mun viime emo ei edes tunnistanut mun E6600 prossua oikein.
     
  14. jaawi

    jaawi Member

    Liittynyt:
    26.04.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ahaa, hyvä tietää! Täytyypä poistaa ja asentaa uudet tilalle! :) Kiitokset!

    Ja jos ei auta niin sit vaan muistiajoitusten kimppuun.. :)
     
  15. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    noniin elikkä vähäsen päivitystä :D

    eilen tilasin tuon emolevyn multitronicilta ja samaan pakettiin tilasin myös mustan sisäisen muistikortinlukijan 3,5" paikkaan kun ei omaa hyvää muistikortinlukijaa ole, ja tulee välillä tungettua kuvia kameralta koneelle.

    hintaa tuli joku 135€ koko paketille joka ei omasta mielestäni ole paha hinta.

    tilasin juuri sopivasti, koska eilen oli jäljellä 2 kyseistä emoa, ja tänään ei yhtään :D vielä varmistin asian että oliko yksi niistä kahdesta emosta varattu mulle soittamalla multitronicille ja kertoivat että yksi on varattu mulle ja mun pitäis saada se paketti maanantaiks tänne =) btw tuosta juuri, multitronic kauppa pelaa todella hyvin, kauppa sujuu, ja henkilökunta on ystävällinen luurin toisella puolen jne.. ja myös moni sanoo että takuu sujuu^^

    no mutta eipä siitä enempää, elikkä ens viikolla maanantaina haen postista jos saan rahaa vielä siihen mennessä, kaikki raha on siis kasassa lukuunottamatta 40€ jonka saan emosta, ja emosta saan rahat vasta torstaina koska saan myytyä vasta torstaina, mutta ehkä saan tutulta lainattua tuon että saan haettua maanantaina ja maksan takas torstaina =)

    kokemuksia kerron sitten tännepäinkin! toivottavasti pelaa niinkuin pitää, olen ainakin vähän innoissani kun taas pääsee sääteleen kaikkea jännää eikä ole tekemisen puutetta sitten, ja eka NForce emolevyni :D

    ja btw, vanhan emon myin todella halvalla.. tutulle lähti, en viitsinyt ruveta mitään kalliimpaa hintaa kiskomaan kun tuo on ihan hyvä raha minulle.

    ja vielä tässä, hyvää vappua kaikille ja juokaa paljon simaa! ;P

    päivittelen tosiaan kun olen saanut emon =) ja jaawi: eipä mitään, toivottavasti saat vian korjattua.

    jos itselläni tulee olemaan vikaa tuon emon kanssa niin varmasti uurastan sen parissa niin pitkään että olen saanut vian korjattua tai huomaan missä on probleema, joten kaippa sitten voin auttaa muitakin täällä jos tulee semmoinen tilanne.
     
  16. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    hmm noniin noniin, jaksanpas tänne keskusteluun nytten kirjoittaakin :D ollut tekemistä paljon.

    tässä eilen sain kaikki säädöt säädettyä ja pari päivää sitten sain emon asennettua.

    hyvin on toiminut, ei juurikaan yhtään vdrooppia havaittavissa, näyttis toimii @ PCI-E 16x 2.0 nyt,

    3DMark 06:sesta tuli noin 200-400 pistettä enemmän mitä vanhalla emolla.

    kaikki muistit toimii nytten vakaasti, vanhalla emolla 2 gigaa noista mun muisteista ei toiminut ja tällä toimii.

    käyhän tuo nvidian piirisarja kuumempana mitä vanha intelin piirisarjallinen emo mutta ei mitenkään huolestuttavan kuumana, kaikki toimii vakaasti ja olen saanut hyvän kuvan tästä emosta.

    kuvia on profiilissa jos jotakin kiinnostaa =D

    ja nyt on sitten mahdollisuus pistää 2 näyttistä SLI:hin jos haluaa, ja meinaankin ehkä kesällä pistää toisen 8800 GT:n tähän ku rahaa pitäis löytyä silloin vähän enemmän, ku kesätöihin pitäis mennä.

    ja puolenvuoden päästä ehkä myyn kännykän pois ja ostan tilalle jonku vähemmän himomman :D ja sitten sellaista. tämänhetkinen N93 on vähän ylilyönti itselleni :D mutta kun kytky on niin sopimusta on vielä jotain vajaa puolivuotta jäljellä, kytky sux, mutta pitihän sitäkin kokeilla tässä...
     

Jaa tämä sivu