CD-asema ja kovalevy ei toimi yhtäaikaa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi maceli 17.04.2008.

1. maceli

maceli Guest

Eli en siis saa CD-asemaa ja kovalevyä toimimaan samanaikaisesti.
    Minulla on yhteensä 3 kovalevyä+cd-asema kiinni koneessa. Ensimmäisessä IDE-väylässä on 2 kovoa ja toisessa 1 ja cd-asema, mutta en saa niitä toimimaan yhtä aikaa. Olen kokeillut laittaa jumpperit vaikka miten päin, mutta ei toimi. Ainoastaan jompi kumpi suostuu toimimaan. Missäköhän tässä mättää?

2.  
  3. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Cable Select on huonoin vaihtoehto laitteelle vaikka se ideassa tunnistuu itsestään master/slave. Se ei ole tarkkaan standardoitu, joten ongelmia tulee toisen laitteen kanssa. Joka valmistaja vähän soveltaa systeemiä.

Toinen Master ja toinen slave on jummperoinnit. Ja slave on emosta kauin, toisessa päässä kaapelia. Master on kaapelin keskellä.

Joku sopimattomuus ongelma keskenään voi olla mahdollinen. Kokeile kakkos kovoa ekasta idestä cd:n rinnalle tai cd-asemaa slavena ekaan idee:n

4. maceli

maceli Guest

Oon kokeillu sitäkin mutta ei auta. CD-asemassa ei ole minkäänlaista merkintää että mihin kohtaan jumpperi pitää laittaa. En kyllä tiedä että miten päin noita voisi vielä kokeilla. Mielestäni oon jo kaikki vaihtoehdot kokeillu. Onko jumpperilla merkitystä että kummin päin sen laittaa kun siinähän on se metalliosa toisella puolella? Oon kyllä pariin kertaan saanu ne kovot silleen että ne näkyy windowsissa mutta niitä ei voi avata ja välillä on tullut sanoma että asemassa oleva levyke on alustamaton jne.

Jaa tämä sivu