Vista pois ja XP tilalle

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi RivAkka 16.04.2008.

1. RivAkka

RivAkka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli koneena on Fujitsu Siemensin kannettava Amilo La 1703-18b, jossa ostettaessa oli käyttiksenä Vista home basic. Nyt tarkoituksena oisi ostaa XP (Home taikka Pro, ei väliä) ja asentaa se Vistan tilalle. Noita XP-käyttiksiä olen katsellut Huuto.netistä, ja nyt olen kahden vaiheilla: vaihtoehtoina minulla on OEM XP Home asennuslevy, jossa on jo valmiina SP2 taikka sitten OEM XP Pro, joka on ihan Fujitsu Siemensin, mutta siinä on pelkästään SP1. Elikkäs: Kummastahan levystä mahtaa aiheutua asennusvaiheessa vähemmän rassausta? Olisiko sillä itse asiassa asennuksen kannalta mitään merkitystä, että asennuslevy olisi Fujitsu Siemensin, niinkuin konekin?

2.  
  3. nurmoosta

nurmoosta Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Periaatteessa on aivan sama mitä asennuslevyä käytät. Uusinta painosta ehkä mieluimmin (sp2). Varmistu kuitenkin että läppäriisi saa xp-ajurit; on jo joitakin läppärimalleja joihin ei ole saatavissa kaikkiin laitteisiin xp-ajureita.

4. RivAkka

RivAkka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitti vastauksesta. Taidan tosiaan kallistua tuohon SP2:n sisältävään levyyn. Käväisin äsken Microsoftin sivuilla katsomassa semmoisen Harware Compatibility List -sivun läpi, ja ainaskin siellä oli Fujitsu Siemensin ja 1703:n kohdalla, jotta: "Designed for Windows XP" tjsp. Sitten kävin myös Fujitsu Siemensin sivulla, ja aika paljon noita xp-ajureita näkyi olevan tuolle vehkeelle. Ainoa ongelma taitaa tällä hetkellä olla niiden SATA-ajureiden saanti, siis siinä tapauksessa, että XP-asennuslevy ei sitten asennuksessa tunnista tuota läppärin SATA-kiintolevyä.

5. heikki75

heikki75 Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Katso emolevyn BIOS-asetuksista onko SATA-ohjaimen asetuksessa SATA/AHCI-mode päällä.

"SATA-ohjaimen asetus emolevyn BIOS-asetuksissa." http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/639491

Jaa tämä sivu