Eli koneena on Fujitsu Siemensin kannettava Amilo La 1703-18b, jossa ostettaessa oli käyttiksenä Vista home basic. Nyt tarkoituksena oisi ostaa XP (Home taikka Pro, ei väliä) ja asentaa se Vistan tilalle. Noita XP-käyttiksiä olen katsellut Huuto.netistä, ja nyt olen kahden vaiheilla: vaihtoehtoina minulla on OEM XP Home asennuslevy, jossa on jo valmiina SP2 taikka sitten OEM XP Pro, joka on ihan Fujitsu Siemensin, mutta siinä on pelkästään SP1. Elikkäs: Kummastahan levystä mahtaa aiheutua asennusvaiheessa vähemmän rassausta? Olisiko sillä itse asiassa asennuksen kannalta mitään merkitystä, että asennuslevy olisi Fujitsu Siemensin, niinkuin konekin?
Periaatteessa on aivan sama mitä asennuslevyä käytät. Uusinta painosta ehkä mieluimmin (sp2). Varmistu kuitenkin että läppäriisi saa xp-ajurit; on jo joitakin läppärimalleja joihin ei ole saatavissa kaikkiin laitteisiin xp-ajureita.
Kiitti vastauksesta. Taidan tosiaan kallistua tuohon SP2:n sisältävään levyyn. Käväisin äsken Microsoftin sivuilla katsomassa semmoisen Harware Compatibility List -sivun läpi, ja ainaskin siellä oli Fujitsu Siemensin ja 1703:n kohdalla, jotta: "Designed for Windows XP" tjsp. Sitten kävin myös Fujitsu Siemensin sivulla, ja aika paljon noita xp-ajureita näkyi olevan tuolle vehkeelle. Ainoa ongelma taitaa tällä hetkellä olla niiden SATA-ajureiden saanti, siis siinä tapauksessa, että XP-asennuslevy ei sitten asennuksessa tunnista tuota läppärin SATA-kiintolevyä.
Katso emolevyn BIOS-asetuksista onko SATA-ohjaimen asetuksessa SATA/AHCI-mode päällä. "SATA-ohjaimen asetus emolevyn BIOS-asetuksissa." http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/639491