1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Dvd-RAM?

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi apsi1 09.01.2004.

  1. apsi1

    apsi1 Guest

    Voisiko joku kerota minulle mikä on Dvd-RAM? Haluaisin vain tietää, koska dvd soittimeni lukee tuollaisia.
     
  2.  
  3. _666_

    _666_ Member

    Liittynyt:
    03.11.2003
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Dvd-ram on melkein kuin dvd-rw:t!!eli uudelleen kirjoitettava dvd-levy!! Kallis ja harvinainen, mutta kaikista paras nykyisistä dvd formaateista!! dvd-ram:in yleistyminen on epävarmaa!!
     
  4. PJKuona

    PJKuona Regular member

    Liittynyt:
    05.09.2001
    Viestejä:
    658
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se nyt vähän riippuu miten tuo "paras" määritellään. Teknisesti tarkasteltuna dvd-ram sisältää kyllä ominaisuuksia joita ei muissa dvd-formaateissa ole.
    Toisaalta jos mietitään tukea ja yhteensopivuutta, niin dvd-ram ei todellakaan ole se paras formaatti.
     
  5. _666_

    _666_ Member

    Liittynyt:
    03.11.2003
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin!!mähän sanoin että ei ole yhteensopiva joten se ei tule koskaan lyömään itteensä läpi, sekä hintakin on niin korkea!!
     
  6. Tinamies

    Tinamies Regular member

    Liittynyt:
    28.12.2003
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    DVD-RAM on siitä vähän huono formaatti - etenkin jos sitä kysyy DVD-sottimet -paltstalla, että se on fyysisesti täysin erilainen kuin muut formaatit. Se nimittäin on pikemminkin MiniDiscin tyyppinen 'kasetti', jota ei pysty lukemaan mitkään muut kuin DVD-RAM -asemat.
     
  7. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Sen voi myös repiä sieltä kotelosta pois...
     
  8. _666_

    _666_ Member

    Liittynyt:
    03.11.2003
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No mun soitin kyllä tukee dvd-ram:it...eikä siihen mikään minidisc tyyppinen kasetti käy!!?? Kyllä niitä on cd:nä!! tai olin ainakin jossain näkevinään!!
     
  9. Tinamies

    Tinamies Regular member

    Liittynyt:
    28.12.2003
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jassoo.. Itse levykin on kai fyysisesti erilainen, kuin muut DVD-formaatit. Sitä ei siis käsittääkseni pysty lukemaan normaaleilla DVD-soittimilla.
     
  10. _666_

    _666_ Member

    Liittynyt:
    03.11.2003
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mene googlen sivuille ja laita hakusanaks dvd-ram!! sieltä löytyy kuvia sulle!!! 100 eurosta vetoa että mun soitin tukee!!
     
  11. MiiPei

    MiiPei Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2004
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan tiedoksi, että kun aikoinaan ostin LG 4040b -polttavan DVD-aseman, niin mukana tuli DVD-RAM, eikä se ollu missään ihme kotelossa. Ihan normaali cd-kotelo ja normaalin näkönen DVD.
    Hyvin on toiminu disuna ja sillä olen myös siirtänyt tavaraa toiseen koneeseen, jossa on aivan normaali DVD-asema(ei polttava). Hyvin on siinäkin pyörinyt. Tiedän että kaikissa DVD-asemissa ne ei toimi, mutta toimii joissain todistettavasti kuitenkin. =) M.O.T.
     

Jaa tämä sivu