ASUS A7N266-VM - Bios korruptoitunut?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi -WK- 12.04.2008.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. -WK-

-WK- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eli otsikon emolevy, joka saapui minulle viallisena.

Emolevy on ulkoisesti hyväkuntoinen kondensaattorien ja muiden komponenttien osalta, kuin uusi. Emolevy käynnistyy virtanapista normaalisti, mutta ei sammu siitä. Reset-nappi ilmeisesti toimii koska tuulettimen ääni muuttuu kun sitä pitää pohjassa, kuvaa ei siis tule missään vaiheessa kuten ei myöskään virhepiippauksia.

Kokeilin parilla eri prosessorilla ja huomasin että vanhemmat SpitFire-ytimelliset prossut eivät lämpene ollenkaan, eli vaikuttaisi että emo ei niitä hyväksy, sitten taas uudemmat Morgan-prossut, Duron 1300 ja Athlon 1133 kyllä lämpenevät eli emo "ottaa yhteyttä" niihin.

Kummallista. Olen kokeillut eri jumpperiasetuksia muistille ja FSB:lle mutta niistä se ei ole kiinni. Voisiko BIOS olla korruptoitunut vai miltä kuulostaisi?

Pistin tämän nyt tänne vaikka mitä olen huomannut että täällä ollaan kiinnostuneita vain uudesta raudasta eikä tällaisesta aataminaikasesta epävarmasta romusta ;D

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu