Osaisko joku sanoa, mikä mun koneessa/näytössä on vikana, kun Vistan päivitykset ladattuani jouduin koneen uudelleen käynnistämään niin näyttö herjaa vain No Signal ja menee lepotilaan, kun taas itse kone kyllä käynnistyy ihan normaalisti. Piuhoja olen kokeillut ronklia, mutta ei auta. Aikoinaan samoin kävi kun yritin DVI-piuhoilla kytkeä näyttöä, mutta nyt on siis ihan normipiuhat pelissä. Tietokone siis muuten kuulostaa kajareiden kautta toimivan ihan normaalisti, näyttöön vain tulee teksti No Signal. Olisin hyvin kiitollinen, jos joku voisi neuvoa tien ulos pinteestäni.
Sama vika mulla. Vanhassa koneessa näyttö on ollut kiinni normaalisti VGA-liittimessä, mutta nyt kun ostin uudemman koneen ja löin johdon kiinni niin kone käynnistyy mutta näyttö pysyy pimeänä. Ei tule sitä no signal, eikä muitakaan ilmoituksia... Niin uudessa koneessa ei ole käyttistä mutta on ilmeisesti ollut joskus Vista... ainakin tarra on etupaneelissa. Ja takana on siis VGA- ja DVI-liittimet. Täytyykö koneen sisältä säätää jotain että se tunnistaa VGA-liittimessä olevan monitorin? Ongelma ratkesi. Koneessa oli kaksi näyttistä, joista toinen (emolevyyn integroitu) ei toiminut.
Biosista voidaan määritellä Primary Video adapter:in, mihin laitteeseen kytketään päänäyttö. Yleensä vaihtoehtoina sielä on: -Onboard (emolevy) -PCIx1 (erillinen pci laite) -PCIx16 / AGP (näytönohjain) Itselläni meinasi myös koneeni hankittua palaa hermot, kun en saanut toimimaan VGA liittimellä, mikä oli kytketty emolevyyn. Sitten kun aloin testaamaan muita portteja ni kappas kehveli, DVI portti toimi mainiosti, mikä siis on näytönohjaimen. Jos jotenkin saat toimimaan näytön, niin kannattaa tsekata bios läpi.