1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung Syncmaster 226BW + ATI RADEON X1600 PRO -- TV Clone Problem

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ace2cool 05.04.2008.

  1. ace2cool

    ace2cool Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Iltaa.

    Ostin uuden näytön, se on loistava. Mutta koska edelleen haluan sohvalta välillä katsella muijan kanssa elokuvia kuvaputkelta, niin tarvitsen toimivan ratkaisun saada kuvan tv:ehen.. Ja kuva sinne kyllä meneekin, mutta ärsyttävä ongelma on se, että nyt kun uuden näytön myötä käytän Samsungia 1650 X 1050 tilassa, ja catalyst control centerissä tv on kakkos displayna clonattuna, niin kuvapa ei tulekkaan tv:lle oikean kokoisena, vaan suuri osa jää pois.. Olen laittanu catalyst control centerin+codecit(ffdshow)+playerit uudestaan uuden näytön myötä, ja näytön omat ajurit on myös asetettu..

    Saan kuvan media player classicilla telkkariin pakottamalla se fullscreeniin (media player classicin asetuksissa) 800 X 600, mutta sittenkin tulee sellanen helvetin ärsyttävä ongelma (muija tarvii tekstit), että tekstit, mitkä ovat täysin oikeassa ajastuksessa, eivät ole enää syncissa, tulevat jäljessä!!! damn.

    Tässä on taas joku ihan pikkuasetus jossain mitä en keksi.

    Kaikkein mieluiten katselisin telkkarista bsplayerilla, jos joku kertoisi siihen toimivan keinon saada kuva oikean kokoiseksi..

    Ongelman ydin lienee control centerissä, mulla siis uusin.. vanhempia versioita en oo kokeillu laittaa..

    Ideoita? Etukäteen kiitos.. ;=)

    Ja en tarvitse kiitos kommentteja, "miksi kattoa telkkarista paskaa laatua", sieltä nyt vaan joskus haluan katsella, ei sitä tarvitse selitellä..

    Olen yrittänyt noita control center ohjeita,ei auta:

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564

    ei kai mulla potku lopu?

    Processor
    Model : AMD Athlon(tm) 64 Processor 2800+
    Speed : 1.81GHz
    Model Number : 2800 (estimated)
    Performance Rating : PR2712 (estimated)
    Cores per Processor : 1 Unit(s)
    Threads per Core : 1 Unit(s)
    Internal Data Cache : 64kB Synchronous, Write-Back, 2-way set, 64 byte line size
    L2 On-board Cache : 512kB ECC Synchronous, Write-Back, 16-way set, 64 byte line size

    Mainboard
    Bus(es) : ISA AGP PCI USB i2c/SMBus
    MP Support : 1 Processor(s)
    MP APIC : No
    System BIOS : Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG
    Mainboard : nForce
    Total Memory : 1023MB DDR-SDRAM

    Chipset 1
    Model : Epox Computer Co Ltd nforce3 CPU to PCI Bridge
    Front Side Bus Speed : 2x 804MHz (1608MHz data rate)

    Chipset 2
    Model : Advanced Micro Devices (AMD) Athlon 64 / Opteron HyperTransport Technology Configuration
    Front Side Bus Speed : 2x 804MHz (1608MHz data rate)
    Total Memory : 1GB DDR-SDRAM
    Memory Bus Speed : 2x 164MHz (328MHz data rate)

    Video System
    Monitor/Panel : Generic Television
    Monitor/Panel : SyncMaster 226BW(Digital)
    Adapter : CONNECT 3D RADEON 9600 Series 128M
    Adapter : CONNECT 3D RADEON 9600 Series 128M - Secondary
    Adapter : Sapphire RADEON X1600 PRO
    Adapter : Sapphire RADEON X1600 PRO Secondary
     
  2.  
  3. cLonx

    cLonx Active member

    Liittynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    1,255
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    En usko, että potku loppuu ainakaan, koska itsekkin olen omalla masiinallani kokeillut eikä sekään onnistunut kunnolla. Tai itseasiassa taisinkin onnistua siinä niin, että tekstit jopa pysyivät mukana. Meneppäs sinne ATIN asetuksiin katsomaan löytyykö jotain resoluutioon liittyvää, itse löysin NVIDIAN asetuksista jonkun kohdan joka auttoi asiaa.

    Sori, en voi oikein auttaa ATIn omistajaa.
     
  4. ace2cool

    ace2cool Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    moro. Jees, onhan noita catalyst control centerin asetuksia yrittäny rukata vaikka miten, ja bsplayerin ja windows media playerin.. Sen takia epäilen, että onko jollain kokemusta(varmaa), että vanhemman catalystin tms laittaminen auttas? Mieluiten tietenkin jotain nykyistä ohjelmaa säätäs.. Bs on UUSIN ja samoin WMPC...
     
  5. jarijarf

    jarijarf Regular member

    Liittynyt:
    06.01.2008
    Viestejä:
    120
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Catalyst ControlCenter
    Displays manager
    Sieltä valitset oikean näytön: ykkönen tai kakkonen(olettaisin että olet asettanut niin, että toinen on monitori ja toinen TV)
    Desktop area: 640x480 (mikäli käytössä on tavallinen 4:3 TV)
    Refresh rate: 50Hz
     
  6. ace2cool

    ace2cool Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jees, mielestäni se ei anna tota vaihtoehtoa, vaan siinä on(klikkailee mitään vaan näyttöä siinä display managerissa) ainoastaan sen primary displayn valinnat 1680 x 1050 ja 60 hz.. eli mulla on juuri tavallinen 4:3.. Mulla on toki primary + clone (mitä siinä lukeekin, standard tv tms)

    Mutta pitää nyt viidennentoista kerran kattoo himas iltapäiväl, kiitos, jos arvaus on oikea.. tuntuu hölmöltä, jos nyt antaskin, sata kertaa samaa asiaa hakenut... joskus asiat tosin niin menee.. ;=)

    control center 8.3
     
  7. ace2cool

    ace2cool Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    -----------
     
    Viimeksi muokattu: 07.04.2008
  8. jarijarf

    jarijarf Regular member

    Liittynyt:
    06.01.2008
    Viestejä:
    120
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se vielä ois kiinnostanu... ja unohtui kysyä, että miten olet liittänyt TV:n koneeseesi? Tuli vain mieleen kuinka ControlCenter tukee esim. S-video-lähtöä - voi hyvin olla että kyseiset neuvot eivät toimi tässä tapauksessa.

    EDIT: enpä huomannut tuota ensimmäisen viestin linkkiä - siinä on kieltämättä kerrottu aika seikkaperäisesti kuinka asiat onnistuu(?). Itsekin samojen asioiden kanssa takunnut - ja on monesti jostain pienestä ruksista kiinni...
     
    Viimeksi muokattu: 07.04.2008
  9. ace2cool

    ace2cool Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaikki toimi ennen uuden näytön hankintaa ulospäin ilman ongelmia.. Tv-outista menee kuva, ja äänet rca:na --> scartkapulaan telkkaris..

    Ei ne liittimistä jne oo kiinni, jostain asetuspirulaisesta, kaikkee selkeetä oon tosin kokeillu (ja kaikenlaisa ohjeita kattellu, kyllä perusasiat mulla on hanskas), asentanu kaiken uudenlleen, olen vähä ymmälläni.. mä epäilen jotain "bugia" control centeris mikä tällä näytön natiivilla ei osaa scaalaa.. en tierä..

    Vai onks mieles muuta ohjelmaa ku bs/wmpc millä tulis kuva oikein ulos, ja missä ois bs playerin tapaan subtitlejen ajastus sisäl...?
     
  10. ace2cool

    ace2cool Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, ei oo kyllä lukuisat oheiden rukkauset auttaneet.. Sain vasta muutettu tv:n resoa laittamalle extended, mutta se ei osannu myöskään scaalaa ollenkaan.. Ja sitten kun laittaa clonen, niin tv:n säätöjen teko ei onnistu...höööö
     

Jaa tämä sivu