prosessori tuuletin

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi sampotus 04.04.2008.

1. sampotus

sampotus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eli asensin just ton uuden prossucoolerin. noctuan NH-U9B ja prossu on siis e8400 vakiokelloilla. ja IDLESSÄ lämmöt on n. 40c vain muutaman asteen viileämpi kun ennen. ja orthosta ajelin tossa joku 5min ja lämmöt oli 50-55c kun taas saman ajon jälkeen vanhalla boxedcoolerilla lämmöt oli lähemmäs 70 koko ajan. eli onko normaalilämmöt vai onko jotain pielessä?:eek:

2.  
  3. mrcheeky1

mrcheeky1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no minkäslaiset lämmöt on koneen sisällä? ei se noctua voi jäähdyttää sitä prossua alle kotelon lämpötilan.

4. sampotus

sampotus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    emolevy 35c
    kovo 41c
    kotelossa on 1 120mm tuuletin takana puhaltamassa ilmaa ulos.
    nyt sitten kellotin 3510.05 MHz ja cpucorelle laitoin voltteja 1.305 orthosta ajelen ja koko ajan 60-65c koko ajan. mutta tuota noctuan lämpötahnaa laitoin melko paljon joten luulen tuon johtuvan osaksi siitäkin.

5. sk0ude

sk0ude Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sitä lämpötahnaa ei saa olla kuin hyvin ohut kerros tasoitettuna prossulle. Esim. vanha pankkikortti tms. on hyvä tasoittamiseen. Kestää myös jonkin aikaa, n. 1-2 viikkoa, ennenkuin lämpötahna asettuu paikoilleen. Tällöin lämmönjohtokyky paranee. Tahnoissakin on eroja, itellä on Arctic Silver 5:ttä ruikattu pieni kasa siihen HS:n päälle ja hyvin tasoitettu. Hyvin johtaa lämpöjä kellotettunakin ja verrattain korkeilla volteilla, ~1,33 V.

Ja 60-65 astetta on vielä ihan siedettävä C2D prossuilla. Jos pysyy alle 70 niin ei hätää, näin olen kuullut.

Luulen että saat kuitenkin tiputettua lämpöjä vielä tuosta... mitä kylmempi, sen parempi =)

Viimeksi muokattu: 04.04.2008

Jaa tämä sivu