1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Humaxin tallennus/kovo sekoilee

Viestiketju Keskustelua antenniverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Queeniac 31.03.2008.

  1. Queeniac

    Queeniac Member

    Liittynyt:
    31.03.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Liekö kenelläkään ollut oman Humaxinsa kanssa seuraavanlaisia ongelmia?
    Viime elokuussa ostettu antenniverkon PVR9200 toimi kuin ajatus ja unelma, aina viime viikon loppupuolelle saakka. Sitten rupesi ilmenemään erikoisia ongelmia.
    Sama vaikka laittoi ohjelmia tallentumaan suoriltaan tai ohjelmaoppaan kautta, ei tallennuksen päätyttyä ohjelmaluettelossa näkynyt lainkaan näitä uusia. Lisäksi listassa aiemmin tallennetut olivat "monistuneet" luettelossa eli sama ohjelma oli esim. kahteen tai jopa kuuteen kertaan. Kun tällaisen vanhan tallennuksen laittoi toistumaan, kuvaruudussa näkyikin jokin vasta tallennettuista ohjelmista.
    Palautin boxin tehdasasetuksille, mutta teki edelleen samaa. Kun olin testaamassa tallennusta, boxi jämähti totaalisesti. Virrat pois ja vehje uudestaan päälle. Tuloksena oli koko ohjelmaluettelon totaalinen tyhjeneminen. Kovalevyltä eivät kyllä hävinneet, sillä täyttöaste oli pysynyt samana.
    Oheisessa linkissä kuva, kun tallensin eilisen Kymmenen uutisia (30.3). Humaxini mukaan olin sillä hetkellä tallentamassa samanaikaisesti yhdeksää kappaletta - jo 26.3. - tallennettua Nick hits -ohjelmaa.

    http://img219.imageshack.us/img219/7420/humaxsekoileevz9.jpg

    Liekö sitten ohjelmistossa vai kovossa vika, mutta huomenna vekotin lähtee huoltoon. Harmi sinänsä, sillä olen ollut Humaxiini todella tyytyväinen ... tähän asti.
     
  2.  
  3. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Harvinainen vika sulla boxissa, ei ole ennen tuollaisesta ollut juttua netissä. Veikkaan, että kovalevy on jotenkin seonnut. Voisit kokeilla alustaa sen uusiksi, huollossa ne kuitenkin tekee sen taikka vaihtaa uuden levyn, eli tallenteet katoaa joka tapauksessa.
     
  4. Queeniac

    Queeniac Member

    Liittynyt:
    31.03.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, outo vika on kyllä kyseessä. En vielä tässä vaiheessa itse viitsinyt alustaa kovalevyä, josko ohjelmista olisi vielä jotain pelastettavissa.
    Boxi lähti tänään huoltoon, mukaan vieno toive huollon pojille että todella tarkistaisivat ensin voiko ohjelmia säilyttää/palauttaa/siirtää/kopioida/mitä tahansa. Sittenpä tuon näkee kun tulee takaisin. Harmittaisi kyllä vietävästi jos kaikki menisi huitsin nevadaan. Paljon hyviä ohjelmia ja muutama jäi katsomattakin.
     
  5. Anabooli

    Anabooli Member

    Liittynyt:
    17.07.2007
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on ollut sama ongelma nyt sellaisen viikon ajan, mutta kaapeliverkon puolella. Jos laitan monta ohjelmaa tallentumaan saman illan aikana, niin vain ensimmäinen ohjelma tallentuu. Jotkut tallennukset tuppaavat myös monistumaan. Jos yhden näistä "monisteista" menee poistamaan, niin loputkaan eivät suostu enää toimimaan...itse asiassa ne voivat jumittaa koko boxin.
    En ole vielä kokeillut tehdasasetuksia tai kovalevyn alustamista, mutta eipä tässä taida muutakaan voida. Jos jollakin on muita ideoita kuin huoltoon lähettäminen, niin ilolla otetaan vastaan.
     

Jaa tämä sivu