1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Procaster PVR-6101C ongelmat

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi anttttti 30.03.2008.

  1. anttttti

    anttttti Member

    Liittynyt:
    05.03.2004
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on nyt pari kuukautta ollut tuollainen otsikon mukainen laite. Pari ärsyttävää vikaakin on jo löytynyt.

    1. Digiboksin äänen säätö ei toimi. Äänet ovat joko päällä tai poissa. Voimakkuutta ei pysty säätämään ollenkaan.

    2. Tallenteet eivät aina näy. Noin joka kymmenes TV:stä nauhoitettu ohjelma ei näy. Nämä nauhoitukset näyttävät vievän ihan normaalimäärän muistia, mutta nauhoitus näkyy ainoastaan ensimmäiset viisi sekuntia jonka jälkeen kuva jämähtää paikoilleen.

    3. Pari kertaa on myös käynyt niin, että nauhoitus on jäänyt päälle. Ajastaessani puolen tunnin ohjelman TV-valikosta huomaankin seuraavana päivänä, että nauhoitus on edelleen päällä ja kovalevy puolillaan jotain "Tanssii tähtien kanssa"-skeidaa.

    4. Jotkut ainakin YLE-teeman ohjelmat pätkivät niin pahasti, ettei puheesta saa mitään tolkkua. Tästä en kyllä tiedä onko vika lähetyksessä vai boksissa.

    Olenko näiden ongelmieni kanssa yksin vai onko muilla ollut samanlaisia ongelmia tuon vehkeen kanssa? Luonnollisesti eniten olisin kiinnostunut neuvoista joilla nuo ongelmat voisi korjata eli onko saatavilla jotain päivityksiä ym?

    Tavoitteena on vielä joskus ostaa sellainen elektroniikkalaite, että se toimii moitteetta alusta saakka. Vaikeaa se mulle kyllä on.
     
  2.  
  3. make200

    make200 Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2001
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kohtaan 1 äänet ei toimi.
    onhan sulla scart liitin varmasti tv liittimessä?jos se on vcr liittimessä niin äänensäätö toimii juuri noin
     
  4. anttttti

    anttttti Member

    Liittynyt:
    05.03.2004
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitoksia. Digiboksi on tosiaan kytketty DVD-soittimen kautta televisioon. Täytynee koettaa sählätä se suoraan televisioon. Ei kyllä ole kuin yksi scart-liitin telkkarissa, mutta onnistunee DVD:n kytkeminen digiboksin kautta telkkariin.
     
  5. Draco76

    Draco76 Member

    Liittynyt:
    26.01.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kohta 3 on tapahtunut minullekin muutaman kerran. Lisäksi pari kertaa olen onnistunut luomaan haamutiedoston. Eli tyhjä tiedosto joka näkyy valikossa mutta ei vie tilaa eikä saa poistettua. Muita ongelmia ei ole ollut.
     
  6. herba63

    herba63 Member

    Liittynyt:
    06.08.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt on meitsilläkin ko boxi ja muutama negatiivinen ominaisuus löytyi heti, joista kysyin Verkkokaupan teknisestä tuesta seuraavasti:

    Ja vastaukseksi sain:


    Heh tämä johtaa siihen että jättämällä digiboxin auki ja sammuttamalla telkkarin kakesta, ei digiboxi ohjaa telkkaria auki kun alkaa ohjelmoitua nauhoittamaan, koska on jo päällä. Mutta kele sehän tarkoittaa sitä että digiboxi on aina auki, vaikka siis osisi ohjata itse ajastetut nauhoitukset ja torkkua välit.
     
  7. srout

    srout Member

    Liittynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos ajastus on kesken ja painaa sammutusnappia niin ruudulle tulee se kysely. Jos jätät kyselyn sellaisenaan ruudulle niin boxi kyllä sammuu kun ajastus aikanaan päättyy.
     
  8. akiro81

    akiro81 Member

    Liittynyt:
    30.11.2007
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aika ikävä ongelma kyllä. Onneksi mun Finlux ei välitä proCasterin herätyspyynnöistä. Yhtä juttua voisit tosin koittaa, ellet vielä ole ongelmaa muutoin ratkaissut.

    Voisit googlettaa SCART:n nasta-kaavion ja sen mukaan katkaista/poistaa se nasta josta herätyssignaali tulee. SCART käyttää joitain nastoja monen signaalin lähetykseen, joten toivottavasti tässä nastassa ei kulje mitään muuta tärkeää tietoa (esim. ääni/kuva-signaalia).

    Myynnissä on periaatteessa kahden tyyppisiä SCART:teja. Sellaisia joissa on kaikki nastat kytketty ja sitten sellaisia halvempia joissa vain tärkeimmät nastat on kytketty. Hyvällä tuurilla tällaisessa riisutussa mallissa ei kulje tuota ärsyttävää herätyssignaalia.
     
  9. Frequ

    Frequ Member

    Liittynyt:
    16.05.2005
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsekin olen toisinaan "onnistunut" haamutiedostoja luomaan tiedostoluetteloon.. Niiden poistaminen ei onnistu ainakaan itsellä kuin tietokoneen avulla kansiosta suoraan, usb:ta käyttäen.
     
  10. meicheli

    meicheli Member

    Liittynyt:
    29.09.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on ihan samanlainen ongelma 3 ton ProCasterini kanssa. Eli esim. jos ajastaa vaikka kolme peräkkäistä ohjelmaa, niin kotiin tullessa nauhottunut on vaikka vaan kaksi nimekettä ja toinen on 48 tuntia pitkä. Tutkimukset ovat osoittaneet, että tiedosto ei kuitenkaan ole näin pitkä. Joka tapauksessa jos haluaa toiselta kanavalta ohjelmaa sen jälkeen, niin eipä tule.

    Olen samaa mieltä, että mistä löytyy oikeasti toimiva tallentava digiboxi. Aina on jotain, edellinen Handan oli todella nahkea ja sitten se moikkas totaalisesti. Olisko Topfield hyvä?
     

Jaa tämä sivu