Olen tässä juuri kasaamassa uutta konetta ja kiitos epäselvän emolevyn manuaalin, en saanut selvyyttä tuleeko tuohon kyseiseen 12V PCI-E lisävirtaliittimeen liittää virtaa, jos käytössä on vain yksi PCI-E näytönohjain? http://img2.freeimagehosting.net/uploads/357966158d.jpg Tuossa on vielä kuva siitä liittimestä ;P Nopeita vastauksia, kiitos
sama juttu ku tässä mun Abitin IP35-E emossa tuo liitin, emo kyllä toimii hyvin ja vakaasti vaikkei sitä ois liitettykään, mutta silti olen liittänyt sen. ja huomasin että 12 voltin linja pysyttelee ihan pikkusen vakaanpana tuolla 12 voltin puolella mitä silloin kun ei ole liittänyt tuota johtoa, mutta onpa väliä, liitä tai et, kumpikin pitäisi toimia =D jos haluat mielenrauhan että kaikki varmasti toimii, niinkuin minä halusin, niin liitä se johto =)
Tulipas tässä nyt sellainen hassu kysymys mieleen, että jos emossa on PCI-e lisävirtaliitin ja sen laittaa käyttöön, niin pitääkö silti laittaa näytönohjaimessa mahd. oleva lisävirtaliitin kiinni?
pitää, ei se emo voi antaa sitä tehoa ihan järjettömästi sille näyttikselle, johtuen PCI-E väylän rajoituksista.